Gå til innhold

Noen som jobber natt her??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du har krav på å få tilrettelagt slik at du slipper å gå natt, dette er hentet fra arbeidstilsynets nettsider: Nattarbeid og annen ubekvem arbeidstid

Gravide trenger mye søvn. Undersøkelser av kvinner med nattarbeid viste at de gjennomsnittlig fikk mindre søvn pr. døgn enn kvinner med arbeid på dagtid. Nattarbeid er en belastning både for menn og kvinner, men gravide er særlig utsatt for å få problemer med slikt arbeid.

Skiftarbeid og forskjellige ordninger med ubekvem arbeidstid kan gi tilsvarende problemer.

Her er en side hvor det står om risikoer for gravide arbeidstakere og tilrettelegging:

http://www.stami.no/Publikasjoner/Fakta_om_arbeid_og_helse/filestore/Fakta04_2006.pdf

Snakk med arbeidsgiver, så kan dere skrive en plan for tilrettelegging. Du trenger ikke nødvenigvis en sykemelding for å slippe nattarbeid. Snakket med min arb. giver i 1. tri. og slapp med en gang å jobbe natt :) Lykke til!

Jobber natt på hotell ( resepsjon )

Er på natte-vakt nå.. Merker at jeg er mer trøtt nå enn normalt, og har tenkt å snakke med sjefen min en av de nermeste dagene.

Håper og regner med at jeg kan få gå over til dag, slik at jeg slipper sykemelding evt. svangerskapspenger.

Hvordan synes du det er å jobbe natt nå som du er gravid?

Er forresten 7 uker på vei:)

Syns det går veldig bra jeg. Kanskje litt vanskeligere å få sove ut skikkelig etterpå, men slik har det vært perioder av før også. I arbeidet miitt er det mye tyngre og arbeide dag/ettermiddag. Så slik sett er det veldig ok å gå natt. Men, tenker nå litt på at det sies at risikoen er mye større for SA for de som jobber skift/natt. Hva tror du?? Er 7 + 4 på vei:)

Vet ærlig talt ikke.. men siden forskningen viser dette må det jo være noe i det!?

Tror uansett at jeg vil prøve å få tilrettelagt arbeids tiden og arbeidet etter hvert!

Hvor i landet kommer du fra, foresten og har du barn fra før?

Nå skal jeg få meg noen timer på øyet.. Go natt:)

eg går på natt..

men jobba m ungdom m atferdsproblem, så d e like ille på dag som på natt

e usikkert kor lenge eg kan være i jobben.så får vell ta et møte m sjefen snart.

Må si d e kjempe tungt å gå på natt no, sliter m å holde meg våken, e trøtt og uopplagt.

Blir i tilleg veldig dårlig om kveldene, så d hjelpe ikkje akkurat på.

Annonse

Jeg trives med å jobbe natt, og følte egentlig at dette fungerte veldig bra for meg. Men etter å ha spontan-abortert 2 ganger i høst våget jeg ikke å ta flere sjanser. (har lest endel på nettet og endel undersøkelser viser 50% større risiko for spontanabort). Jeg følte meg ikke selv noe særlig trøttere, men det kan jo ha påvirket hormonene likevel.

Det kan selvsagt være helt andre grunner til at jeg mistet, men jeg har nå fått omplassering innen kommunen til dag- og kveldsjobb.

Møtte forresten veldig god forståelse hos overordnede.

Skriver ikke dette for å skremme noen, men dersom du ikke ønsker å jobbe natt under graviditeten tror jeg du vil få forståelse for dette.

Hei. Takk for nyttig informasjon, var inne på siden du anbefalte og så og det som sto der skal jeg ta med å vise til legen min. Han sa nemlig at det ikke var noe man kunne gjøre for meg.

Jeg er 7 uker på vei og jobber skift ( noen ganger beynner jeg midt på natten og noen ganger slutter jeg midt på natten ) Jeg har flere på jobben som har fått komplikasjoner i svangerskapet fordi de har jobbet ganske lenge.

Der jeg jobber er det ingen mulighet for tilrettelegging slik at jeg kan jobbe på dagtid, så da er vel svangerskapspenger , eller sykemelding alternativet.

Har nattstilling, men har fått tilrettelagt til dag og kveldsvakter. Var til legen og så fylte ho ut eit skjema om tilrettelegging/ evt svangerskapspengar om det ikkje går an å tilrettelegge... Veldig greit å ha det skriftleg, då må jo berre arbeidsgivar legge til rette :-)

Men dei var veldig greie på jobb då, ordna det så eg kom over på dag/kveld med ein gong.

Jeg jobber som nattevakt i resepsjon. En uke på og en uke av. I friukene tar jeg gjerne noen ekstravakter. For meg fungerer det veldig fint. Men s er jeg heldig og har ikke de store problemene med kvalme. Er bare veldig trøtt og spiser lite. Men ellers i tipp topp form.

Ser ikke noen grunn til at det skal være noe problem, så lenge man ikke har store plager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...