Mamma Mim Skrevet 30. januar 2007 #1 Del Skrevet 30. januar 2007 Hva er vanlig å betale i timen? Prisforskjeller på sort/hvit? Mat/bleier inkludert i pris el ikke? Hva når dagmamma er syk/barn er syk? Ferie..? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8019428-trenger-litt-hjelp-ang-dagmamma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #2 Del Skrevet 31. januar 2007 Her jeg bor er dette vanlig..... Jeg betaler 40 kr. timen svart. Det vil si at dagmammaen skatter ikke, og i tillegg kan verken hun eller jeg få skrive av på skatten, og hun kan helelr ikke skrive av på skatten slitasje i hjemmet osv. osv. Ved hvit dagmamma eller barnehage kan en skrive av det en betaler i selvmeldingen og da få litt redusert skatt (er ikke mye et er snakk om). Hvit dagmamma koster ca.5-10 kr mer i timen pga. de betaler skatt. Egentlig lønner det seg jo-en opparbeider seg pensjonspoeng osv. osv. Men min dagmamma jobber svart-helt greit det. Noen dagmammaer tar 35 kr timen andre 40, noen også 45 ja tilog med 50 kr timen. For 45 el.50 bør det være hvit dagmamma som tilsvarer ca.40 kr timen svart siden en får litt skattefradrag. Det som er inkludert hos min dagmamma er frukt, div. mat som hun lager viss hun vil. Har med bjørns havregrøt som hun lager til lunch, og middagsglass de dagene vi er seine med å hente. Alt sånt "ekstra" mat har vi med. Skiver får hun der, men som oftest spiser de grøt til lunch(spiser frokost hjemme). Noen ganger lager dagmamman middag der til ungene slik at de spiser i 15 tiden, men stort sett er det middagsglass hun får viss vi er sene(evt. hjemmelaget middag som jeg har tatt voer på glass). Bleier og våtservietter holder vi selv. Siden vi betaler timepris, betaler vi IKKE for når jenten vår er syk. Og heller ikke når dagmammaen er syk. En hvit dagmamma bør ordne seg sykelønnsordningr slik som det er vanlig selvstendig næringsdrivende gjør..... Hadde vi betalt en fast sum i mnd. Feks,. 4000 kr. i mnd. hadde vi ikke trukket fra de dagene dagmammaen evt. er syk. Det lønenr seg for dagmammaer å ta timepris for det blir ofte mye mer i mnd. enn fast mnd.pris, men konsekvensene er at når hun elelr barnet er sykt får hun ingenting...... Vi betaler timepris på 40 kr, men vet at hun har hatt barn der på 3500 kr mnd. før på fulltid. Dette synes hun ble for lite og begynte med timepris. Skulle jeg hatt datteren min der på fulltid med timelønns.pris hadde det blitt 4500 kr. Håper du ble litt klokere :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8019428-trenger-litt-hjelp-ang-dagmamma/#findComment-8021766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #3 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg er "svart" dagmamma. Har en på 1 år , 4 ganger i uka. 2 x 7 timer og 2 x 9 timer. Barnet får frokost, lunsj, frukt x 4, og middag x 2. Tar kun med bleier. 4000 kr pr mnd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8019428-trenger-litt-hjelp-ang-dagmamma/#findComment-8049695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå