Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Etter en tur i svømmehallen idag fikk jenta mi feber Når jeg la henne hadde hun 38,7 i feber. Ga henne ikke febernedsettende for feberen er jo der for å bekjempe ulumskheter. Men når gi egentlig? Hun er 1 år.
Mø schæl! Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Hei! Jeg hadde nok drøyd det littegranne for å se hvordan det utvikler seg. Mange småbarn får jo plutselig veldig høy feber uten noen grunn, for så å dale igjen raskt etterpå. Kan du ikke ta tempen på henne om et par timer? Dersom feberen ikke har sunket noe, kan du jo gi henne febernedsettende. For vår del fikk vi beskjed om at snuppa vår (da 1 år) ikke fikk lov til å ha mer enn 38 i feber før vi ga nedsettende, men det var pga at hun hadde hatt feberkramper.
Ranveig R Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 Det vi har fått høyre når vi har snakka med lege når småen har vore sjuk er at når feberen er 39,5 eller over er den høgare enn kroppen har bruk for. Så vi gir paracet ved 39,5 viss det berre er feber som er problemet.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 De gangene jeg har vært i kontakt med lege, har de gitt uttrykk for at man kan gi paracet når de får mer enn 39. Så det har vi praktisert.
lillegy Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 Jeg tror det er lurt å tenke på smerter også, ikke bare feberen i seg selv. Dersom du eller far pleier å verke i kroppen når dere har feber, er det mulig at barnet ditt også gjør det... Da er jo stikkpillen også smertestillende. Jeg pleier å sette nedsettende fra 39.0 om kvelden for da sover barnet bedre, og det er også viktig med god døvn for å bli frisk. Dersom barnet er grinete på dagen, gir jeg ved 38.5. Det er jo mulig hunhar vondt. Min lege sa at det var dimt å vente til over 39.5, for da tok det lang tid før feberen kuliminerte... Dette er jo alltid en vurdering, men som tommelfinger regel er de geit å tenke på hva en gjør med seg selv. Venter du til du har nærmere 40 før du tar en nedsettende?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Hvis allmenntilstanden er dårlig ville jeg gitt ved 39, men ellers ville jeg ikke gitt før den var 39,5. Men om hun skal sove, så kanskje er det lurt å gi en stikkpille uansett hvis hun virker slapp og dårlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå