anni ke n - med ny baby Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Noen som har erfaring med ammefri etter at barnet er fylt ett år?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Ja. Har hatt det helt frem til nå når barnet er blitt 15 måneder. Begynte en halvtime seinere enn vanlig og sluttet en time før. Veldig greit! Anbefales på det varmeste! : )
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Ok. Jeg jobbet en mnd mens samboeren min var hjemme. Meningen var at jeg skulle komme en time senere og gå en time før. Jeg fikk så og si aldri gå en time før...(jobber på en intensiv avd ). Tenker derfor å søke om å komme 2 timer senere nå...Kan det forsvares/argumenteres for da?
Blomman Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 jeg jobber på nyfdtintensiv , men får ikke komme før eller gå før (det lar seg ikke gjøre) - min ammefri er å pumpe meg midt på dagen -
Blomman Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 hehe - komme før får jeg nok lov til da hehe , mente komme senere selfølgelig
sevilla1 Skrevet 31. januar 2007 #7 Skrevet 31. januar 2007 Begynner å jobbe snart og tenkte å søke om ammepermisjon. Ammer stort sett bare morgen og kveld, men synes det er bra for han med en myk start hos dagmamma - at mamma ikke er borte i 9 timer liksom. Hvordan går man fram - og er det umoralsk av meg å søke om dette selvom jeg sannsynligvis ikke vil bruke all tiden på å amme? (det gjør vel ingen som har denne ordningen...) Jobber i en kommunal tjeneste forresten
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #8 Skrevet 31. januar 2007 Jeg måtte ikke søke om ammefri selv om barnet mitt var over ett år. Hadde to timer ammefri hver jobbdag til hun var ca 15 måneder, da reduserte jeg tiden gradvis.
anni ke n - med ny baby Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 31. januar 2007 takk for svar! Man har jo KRAV på ammefri da...Men må vel bli enige om hvordan den skal avvikles...
Anonymium Skrevet 31. januar 2007 #11 Skrevet 31. januar 2007 Ja, jeg syns det er umoralskt å be om ammefri, hvis man ikke skal benytte tiden til amming. Men ammer man, har man i stat og kommune fri 1time med lønn.Noen har lokale avtaler, der man kan få inntil to timer med lønn pr dag. Jeg selv som jobber i kommune,ammer fremdeles jenta mi på to år, tar ut 1 time midt i vakten, drar hjem for å amme. Det er ingen øvre grense på hvor lenge man kan ha denne ordningen, så lenge man ammer. Den første jenta mi ammet jeg i tre år, og tok ut ammefri like lenge. Men man må jo bli enig med arbeidsgiver hvordan man skal avvikle ammeperiodene. Men arbeidsgiver kan kreve en ammeattest fra helsestasjonen etter at barnet er 1 år.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #12 Skrevet 31. januar 2007 Jeg satte pris på å få ammefri en time om morgenen, det gjorde at vi fikk en roligere start på dagen. Fin ordning dette. Og ja, en har krav på ammefri ja, hvertfall i det offentlige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå