Livmor Skrevet 30. januar 2007 #1 Del Skrevet 30. januar 2007 Det er snakk om å omorganisere avdelingene i barnehagen til lillemann, og ped.leder på "vår" avdeling ønsker grupper med barn på alle alderstrinn. Jeg syns ikke det høres noe særlig ut, så kan noen fortelle meg om sine erfaringer? Kanskje jeg forandrer meningen min:-) Nå går han på 0-3 (med et par 4-åringer) og jeg syns det er mer passe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8018578-noen-som-har-barna-sine-p%C3%A5-0-6-avd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
så var vi 4 Skrevet 30. januar 2007 #2 Del Skrevet 30. januar 2007 Personlig synes jeg 0-3 og 3-6 års avdelinger er bedre for ungene enn 0-6 års avdelinger. det er lettere å tilrettelegge for barna uten å måtte ta så mye hensyn ifht lego og småleker når det er bare små barn der. Det jeg også har sett er at det ble litt få småttiser på avdelingene så det var ikke så stort utvalg av lekekamerater. Synes også barna ble litt oversett noen ganger ifht det jeg har erfart fra små/stor avdelinger. Jeg har bare søkt Martin inn i bhg med delte avdelinger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8018578-noen-som-har-barna-sine-p%C3%A5-0-6-avd/#findComment-8019399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Perla Skrevet 31. januar 2007 #3 Del Skrevet 31. januar 2007 Min mellomste var først i 0-3 avdeling. Så flyttet vi og byttet barnehage, og der var det 2 avdelinger, begge med barn fra 0-6. Jeg var super-skeptisk, siden min jente bare var 2 og jeg hadde vært så fornøyd med den forrige barnehagen. Men det viske seg at min skepsismskulle gjøres til skamma. De store barna var ikke ville og slemme mot de små, de var snille og hensynsfulle. Og de hadde ulike aktivitetetr for de ulike aldersgruppene, og noen felles-aktiviteter. Når min datter etterhvert ble blant de eldste, ble hun også veldig snill og omtenksom med de små. Det var et par bittesmå barn, som hadde min datter og hennes venninne som favoritter, og de store jentene gledet seg alltid til å ta seg av disse småttingene, som lyste av glede og krabbet (og etterhvert gikk) bort til dem hver morgen. Da min jente ble storesøster i en alder av 7, var hun minst like omsorgsfull og flink med lillebroren som den eldste søsteren. Det tror jeg vi kan takke barnehagen for, ihvertfall delvis. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8018578-noen-som-har-barna-sine-p%C3%A5-0-6-avd/#findComment-8022308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilles Skrevet 31. januar 2007 #4 Del Skrevet 31. januar 2007 Gutten min begynte på en 0-6 avd i august. Da var han 14 mnd gammel. Jeg var veldig skaptisk i begynnelsen, og skuffet over at han ikke fikk gå på småbarnsavdeling. Dette er en stor barnehage med to avd fra 0-3, to fra 3-6 og tre fra 0-6. Det har imidlertid gått over all forventning. De store barna er flinke å ta seg av og leke med min lille pjokk. Selv om han er minst på avdelingen, så har han blitt sett og trives veldig godt. Det som er litt synd er at det bare er han på avd som er 1 år, mens det er tre som er 2 år. Neste år vil det imidlertid mest sannsynlig komme et par toåringer til, og det er noen andre små på de andre to avdelingene i samme hus. Syns personalet har vært flinke til å ta hensyn til både små og store. Men det er lite personale med 3 voksne på 15 barn, når 4 er 1 eller 2 år.. I begynnelsen ville jeg gjerne søke han over til en småbarnsavdeling,men nå som det har gått seg til, så vil jeg gjerne at han skal fortsette. Ser at han lærer masse av de store, og jeg vil også at han skal lære seg å ta hensyn til mindre barn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8018578-noen-som-har-barna-sine-p%C3%A5-0-6-avd/#findComment-8028632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå