Gå til innhold

Gravid uke 10:Jeg har influensa&feber - når må jeg ta febernedsettende?

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvilken temp må jeg ha for å ta febernedsettende tabletter (pinex/paracet)... Husker jeg har lest her at det er bedre å ta febernedsettende enn at babyen blir overopphetet... Har 38,5 nå...

Takk for svar:)

Klæm:)

Fortsetter under...

Jeg ville iallefall tatt paracet... (sjekk tablettene dine på felleskatalogen.no) før jeg la meg. Viktig å sove godt og barnet blir varmere når vi sover...

god bedring

det står på gravid info sider at hvis feberen overstiger 39 grader så skal man ta paracet.

synes dette er ganske relevant jeg da, i og med at alle har forskjellige basaltemperaturer..

ta heller en paracet hvis du er bekymret fordi du har høy temp, og er usikker.

bedre føre var :)

Jeg har også ligget syk nå i tre dager... Er redd for den lille spiren. Ringte legen og hun sa at ble jeg for slakk eller feberen ble for høy (godt over 39 grader) så kunne jeg bare ta paracet. Men siden jeg er alene hjemme med en syk treåring og samboeren min er i nordsjøen tok jeg tabelett mellom 38,5 og 39 grader. Det skal ikke bety noe for fosteret, men tenker likevell på det...

Lykke til :)

Annonse

Tusen takk:)

Jeg har tatt paracet og føler meg nå trygg på at jeg gjør det riktige. Har nok en influensa tror jeg, så jeg håper det snart går over:)

Lykke til med spirene deres alle sammen:)

Vi høres:)

Klæm:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...