Gå til innhold

Hostepromp og andre fenomener?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har babyen din noen morsomme vaner, lyder eller fakter? Vesla vår har det med å begynne å hoste for å få oppmerksomhet. Hun begynner i det små med "øhhø-øhhø-øhhø". Dersom vi ikke reagerer i løpet av et par minutter kan hun gire seg opp til "ØHHØ! ØHHHHHØ!!!" og tar samtidig i såpass at hun promper. Dette fenomenet har vi døpt Hostepromp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha, ha! Hvor gammel er hun?

Gutten min på 7 måneder har også hostet for å få oppmerksomhet, men promper ikke samtidig! :-)

Han lager prompelyd på en annen måte da: Han stikker ut tunga mellom leppene og blåser. Det har han holdt på med "hele dagen" en ukes tid.

Skrevet

hhehehe *ler så jeg griner*. Utrolig hvor mye personlighet de små kan ha;-D Søt lita ei da, supersosial;-D

Skrevet

Hun er 5 mnd + litt. Lager prompelyder med munnen også. Særlig når hun får grøt. Hun spiser som en liten gris, egentlig.

Ja, og så spiller hun på slurva. Legger fingeren min borti munnen hennes, så begynner hun å si "Bæææææææ". Da er det bare å spille i vei. :-)

Skrevet

å jada.han her knirkehyler for å få oppmerksomhet.høres ut som ei dør,hehe.når det ikke nytter lager han nye uhørbare hyl.

i dag overraska han oss med å rope ""øuh øuh" flere ganger.da vi bare lo,og ikke tok han opp kom det."mæ mæ".skulle vel være mamma det =) lurt meg flere ganger at han gjør i bleien.men null og nix der når jeg kommer på badet.... en liten luring ;o)

Skrevet

Ingen flere med rare babyer?

Skrevet

Vi har lillemor da;

hun glisegriner, prompegriner og bæsjegriner...

Glisegrin; hun har begynt å smile med gommene og si mmmmmm, men når hun er trøtt og gjør dette fordi hun er glad for å bli tatt opp griner hun og gliser samtidig.

Prompegrin; når hun klager og vil ha oppmerksomhet, men ikke får det vet vi at hun straks slutter når hun sier wæææææææpppppfffffffttttt så sikkelet spruter. Etter ca 11 sånne sovner hun for natten:p

Bæsjegrin; når hun blir sånn akutt sinna for noe og tar i så mye når hun skal hyle at det kommer en stor promp som lager fartsstripe i bleia!

Skrevet

Tja, når vi sitter og ammer må jeg se på Mathilde hele tida, om ikke drar hun av meg nippelen eller slutter og spise helt til jeg ser på henne, og da gliser hun som bare det. Om noen går forbi henne, feks når hun sitter i huska si eller på armen, og de ikke snakker til henne kommer det et sårt skrik. Kan jo ikke gå forbi vettu! Ellers så er det jo den der hostinga da, gjerne etterfulgt av en salutt :o) Hun pleier og å ta i så det braker løs, spes når hun prøver og snu seg. Hun har og enormt mange morsomme ansikts uttrykk. Hun er 3,5mnd.

Skrevet

Jeg selv har en tendens til å nyseskvette etter fødselen. det er ikke noe morsomt det......:o)

Skrevet

Vet ikke om det er så fryktelig artig, men Ingeborg er lys våken mellom 03 og 04 hver natt. Et fenomen er det i alle fall.

Skrevet

Ja, det høres jo morsomt ut:)

Her i huset er det nok jeg og pappaen som lager de morsomste lydene:for eksempel "Hvis du sovner nå skal du få heeeele lønninga mi, jeg lover"

Gutten min har det med å gurgle når han vil si noe. Har vært så dum at jeg har svart tilbake med gurgling fordi han var så søt og nå gurgler han ivei når han er glad, an annen type gurgel når han er sint, så har han en egen bæsjegurgel og kjedermeggurgel:) Håper han ikke fortsetter med det når han blir stor..

Skrevet

Her har vi stellbordsnyset, det faste nyset på stellebordet. og gulpenyset, nyset etter gulpet som gjør at det spruter gulp.....

også sier hun brrrrrrr, med masse spytt så det ser ut som det er rabies.....

Skrevet

Mot slutten av måltidet begynner jenta mi å leke med nippelen. Hun drar hodet bakover mens hun har nippelen i munnen. Når den smetter ut gyver hun løs igjen med full kraft og lager snøfte/grynte lyder og reiser armer og bein oppi været. Synes det er så skjønt, men det blir veldig sårt etterhvert, og er også litt redd at brystvortene skal bli 1 meter lange.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...