Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Jeg har en gutt på 15 måneder. Men jeg har begynt å legge merke til en ting. De andre ungene på barselgruppen, (noen nede i 10 måneder) peker og lager lyder når de ser noe spennende. Min gjør ikke d. Han bare strekker hendene sine hvis han vil ha noe. Men han peker ikke, prøver likosm ikke å fortelle meg noen. Føler de andre bebisene er så sosiale, kommuniserer så mye bedre med omgivlsene enn min gjør. Han bare sitter å leker blid og fornøyd. Han har heller ikke sagt noen ord enda. bare lyder og ma-ma, pa-pa, men ikke bevisst. Kjenner jeg blir litt bekymret...Vet ikke va som er normalt, han er min første, men ser bare forksjellene så tydelig i forhold til de andre ungene. De har masse ord og lyder og tonefall., min er veldig rolig og snill. Bør jeg bekymre meg??
Smellkyss Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Nei, dette er ikke unormalt. Jeg også tenkte på dette med peking, gutten vår pekte heller ikke før han var kanskje rundt 15 mnd. Er nå 1 1/2 og peker, lager lyder og veileder meg med blikket sitt når han vil ha tak i noe. Plutselig løsnet det veldig og nå peker han som bare det! Egentlig på alt. Og da er det jo bare og følge etter, sette ord på det som blir pekt på hele tiden. Ikke bekymre deg, plutselig løsner det for sønnen din også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå