♥Spirevipp♥ Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Det er jo kommet nye regler 9.mai 2006 om sikring av barn i bil. I den forbindelse skal vi kjøpe et nytt....Mener jeg har hørt om et sete som vokser med barnet, så man kan bruke det fra spedbarn t.o.m 4 år tror jeg det var. Noen som vet hva dette heter? Eier ikke hukommelse lengre!
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Acta Graco Duoliogic....... ;o) er det den du tenker på!? ;o)
Mamsen og lillegutt Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 Jeg skal kjøpe et bilsete som er fra 0-13 kg. Så det er ikke så lenge som det du tenker på, men det var best i test for spedbarn... Det heter "BeSafe Izi Sleep" finner det på www.hts.no Der står det hvor du kan kjøpe det,og tror det koster 1699kr...
Økologisk_knekkebrød Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Har du en link til den testen? Har kjøpt samme setet, og mente jeg hadde sett at det var blitt best i test, men nå finner jeg ikke noen test som setet er med i.
Bubbbles=) Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 http://forbrukerportalen.no/test/bilbarneseter Var Maxi Cosi CabrioFix som fikk høyest poengsum i denne testen, hvertfall...
jamis Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Jeg leste et par tester og så at de ikke annbefaler å kjøpe sete over for mange kilo klasser. Men hvem vet:) Jeg googlet barneseter og test tror jeg, da kommer du til mange tester. Jeg kom også over en link hvor det står om de nye reglene. Vi har nå kjøpt et kosi maxi kobri sete som kom godt utav testen i forbrukerportalen. (den er forøvrig på tilbud på barnas hus)
Mamsen og lillegutt Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2155 Jeg fant den her, men det står jo bare at den var best i tester,ikke hvem andre de testet med....
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Hvem har nyfødtseter som kan festes med isofix?? Har feste i bilen, og har derfor mere lyst til å bruke det enn å måtte feste med bilselen....
Mamsen og lillegutt Skrevet 1. februar 2007 #9 Skrevet 1. februar 2007 www.hts.no Den heter BeSafe Izi Sleep. og på den siden står det at isofix er forberedt. og på en annen side står det av isofix kommer til sommeren. når har du termin?
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 1. februar 2007 #10 Skrevet 1. februar 2007 Har termin 1.mai... Men er jo beSafe jeg har lyst på.. Får ta en prat på babybutikkene som fører det merket!!
Mamsen og lillegutt Skrevet 1. februar 2007 #11 Skrevet 1. februar 2007 på HTS kan du finne alle forahndlere i Norge som selger BeSafe.... Jeg skal velge det merket. Krangler bare litt med sambo om farge...men det er jo egentlig en bagatel når det gjelder sikkerhet...hehe
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 1. februar 2007 #12 Skrevet 1. februar 2007 Synes ikke fargene er så veldig fine.. Jeg er litt mere av den nøytale sorten, skulle hatt et sete i svart og grått, men som du sa, sikkerheten er viktigst, og BeSafe har jo fått masse skryt i tester har jeg hørt, og Trygg Trafikk bruker dem visst.. Så valget er egentlig ganske enkelt!! Og jeg er jo litt oppsatt på det med isofix jeg da.. hihi, må ha det enket!!
minime<3 in belly Skrevet 1. februar 2007 #13 Skrevet 1. februar 2007 Vi har kjøpt recaro sport til datteren til samboeren min. Den er fra 9- 36 kilo... Justerbart og veldig bra! God støtte for hodet når barna sovner på langtur. Jeg ville nok ikke satset på å kjøpe et som er fra 0 år og oppover... Jeg lever i den tro at spebarn og opptil litt over året trenger å ligge mer enn å sitte. Og når barna blir eldre vil de heller sitte å følge med fremover enn å sitte bakovervendt. Selv om jeg vet at man får begge delene til spebarn også.
2småihus!:) Skrevet 1. februar 2007 #14 Skrevet 1. februar 2007 Jeg har kjøpt acta graco med bas, det som kan brukes fra barnet er 0-13kg. Det kom godt ut i flere tester, og det var flere som anbefalte denne typen. Både pga sikkerheten og komfort til barnet,men også for at det har bas som man fester i bilen og man da bare klikker av og på selve stolen hvis man tar det ut av bilen!kjempegreit å slippe å styre med bilbelte hver gang man tar ut stolen!
**Frøken84** Skrevet 2. februar 2007 #16 Skrevet 2. februar 2007 Emmaljunga sitt sete kan festes med isofix=) det har vi bestilt.
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 2. februar 2007 #17 Skrevet 2. februar 2007 Angående det akta greco sete duologic: vi hadde tengt til å kjøpe det men ble fra rådet til å kjøpe det, for da må barnet sitte bakovervendt til det er 4 år! å det er jo litt leit! vil ikke velge nå at det ikke kan sitte riktig vei... Vi har kjøpt det ny 07 til akta greco med justerbar base! det var kjempe fint! =)
*karius* Skrevet 2. februar 2007 #18 Skrevet 2. februar 2007 hva kosta det og hvor lenge kan det brukes?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå