Gå til innhold

Noen som vet ang. bilstoler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo kommet nye regler 9.mai 2006 om sikring av barn i bil. I den forbindelse skal vi kjøpe et nytt....Mener jeg har hørt om et sete som vokser med barnet, så man kan bruke det fra spedbarn t.o.m 4 år tror jeg det var. Noen som vet hva dette heter? Eier ikke hukommelse lengre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Acta Graco Duoliogic....... ;o)

er det den du tenker på!? ;o)

Skrevet

Jeg skal kjøpe et bilsete som er fra 0-13 kg. Så det er ikke så lenge som det du tenker på, men det var best i test for spedbarn... Det heter "BeSafe Izi Sleep" finner det på www.hts.no

Der står det hvor du kan kjøpe det,og tror det koster 1699kr...

Skrevet

Har du en link til den testen? :)

Har kjøpt samme setet, og mente jeg hadde sett at det var blitt best i test, men nå finner jeg ikke noen test som setet er med i.

Skrevet

Jeg leste et par tester og så at de ikke annbefaler å kjøpe sete over for mange kilo klasser. Men hvem vet:)

Jeg googlet barneseter og test tror jeg, da kommer du til mange tester. Jeg kom også over en link hvor det står om de nye reglene.

Vi har nå kjøpt et kosi maxi kobri sete som kom godt utav testen i forbrukerportalen. (den er forøvrig på tilbud på barnas hus)

Skrevet

Hvem har nyfødtseter som kan festes med isofix?? Har feste i bilen, og har derfor mere lyst til å bruke det enn å måtte feste med bilselen....

Skrevet

www.hts.no

Den heter BeSafe Izi Sleep. og på den siden står det at isofix er forberedt. og på en annen side står det av isofix kommer til sommeren. når har du termin?

Skrevet

Har termin 1.mai... Men er jo beSafe jeg har lyst på.. Får ta en prat på babybutikkene som fører det merket!! :)

Skrevet

på HTS kan du finne alle forahndlere i Norge som selger BeSafe.... Jeg skal velge det merket. Krangler bare litt med sambo om farge...men det er jo egentlig en bagatel når det gjelder sikkerhet...hehe

Skrevet

Synes ikke fargene er så veldig fine.. Jeg er litt mere av den nøytale sorten, skulle hatt et sete i svart og grått, men som du sa, sikkerheten er viktigst, og BeSafe har jo fått masse skryt i tester har jeg hørt, og Trygg Trafikk bruker dem visst.. Så valget er egentlig ganske enkelt!! :) Og jeg er jo litt oppsatt på det med isofix jeg da.. hihi, må ha det enket!! :)

Skrevet

Vi har kjøpt recaro sport til datteren til samboeren min. Den er fra 9- 36 kilo... Justerbart og veldig bra! God støtte for hodet når barna sovner på langtur.

Jeg ville nok ikke satset på å kjøpe et som er fra 0 år og oppover...

Jeg lever i den tro at spebarn og opptil litt over året trenger å ligge mer enn å sitte.

Og når barna blir eldre vil de heller sitte å følge med fremover enn å sitte bakovervendt.

Selv om jeg vet at man får begge delene til spebarn også.

Skrevet

Jeg har kjøpt acta graco med bas, det som kan brukes fra barnet er 0-13kg. Det kom godt ut i flere tester, og det var flere som anbefalte denne typen. Både pga sikkerheten og komfort til barnet,men også for at det har bas som man fester i bilen og man da bare klikker av og på selve stolen hvis man tar det ut av bilen!kjempegreit å slippe å styre med bilbelte hver gang man tar ut stolen!

Skrevet

Emmaljunga sitt sete kan festes med isofix=) det har vi bestilt.

Skrevet

Angående det akta greco sete duologic: vi hadde tengt til å kjøpe det men ble fra rådet til å kjøpe det, for da må barnet sitte bakovervendt til det er 4 år! å det er jo litt leit! vil ikke velge nå at det ikke kan sitte riktig vei... Vi har kjøpt det ny 07 til akta greco med justerbar base! det var kjempe fint! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...