lykkelig x3 <3 Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Hei! Har ei jente på 2 år som alltid har vært grei å legge. Har alltid lagt seg alene i senga uten byssing, stryking eller å være på rommet til hun sovner. Plutselig fant hun ut at sprinkelseng var ingen hindring.... Hun sto opp igjen "110 "ganger før hun sovnet, med dertil frustrasjon hos mor og far! Nå har hun vanlig seng for ikke å skade seg/ fall når hun klatret ut av senga. Etter noen kvelder med stadig å legge henne igjen, fant vi ut en av oss skulle sitte på rommet til hun sovnet. ( skal ha veldig mye kos og oppmerksomhet for tida)Dette hjelper ikke. Finner stadig på "tull", det hjelper ikke om jeg går ut av rommet når hun tuller. Jeg blir så frustrert og irritert! Jeg vil ikke være en mamma som maser og kjefter. Leggetid skal jo være koselig!!! Hva gjorde dere ved overgang til vanlig seng??
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 må nok bare følge henne til sengs hver eneste gang til hun skjønner.... tungvindt men plutselig etter et par kvelder så sitter det ;-) Lykke til!
mamma1980 Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 jge brukte samme rutine som jeg gjorde da ungen min var i sprinkelseng. badet,pusse tenner ,skifte bleie ++ og leste en bok samt sang noen sanger (vi har regel på max 5 sanger det har han skjønt nå heh er 3 år i februar) den siste sangen er Kjære gud jeg har det godt som en avslutningsang da vet han at det er sovetid. og så derretter natte kosen samt evt stryking på ryggen og panna i fin tempo for derretter å si nå er det natt. sov godt natta og glad i deg. den første tiden var det hardt det var det han ville ikke sove kom x antall ganger opp igjen. men jeg la han libake i sengen. første gang han kom opp sa jeg at nå er det leggetid alle babyer og unger sover nå og viste han mørket ute. gikk han ut av senga flere ganger gav jeg han ikke oppmerksomhet mer enn bare si : nå er det natt sove nå vettu... enkelte netter nyttet ikke det heller så jeg endte med å stå på rommet til han sovnet. gav han ikke oppmerksomhet heller ikke så på han (prøvde å unngå det) siden det gir oppmerksomhet på en måte. til slutt skjønte han det men vi laget også avtaler på kvelden som eks : sover du fint nå i sengen din hele natten så skal vi finne på noe gøy i morgen (bake, male sammen, etc) i starten ble det snop :/ ehh men så forandret vi det selvfølgelig....
Peach tree Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 Gutten min på 2 år og 4 mnd har nettopp byttet til stor seng. de første dagene var det håpløst å få ham i seng, han sto opp tusen ganger og pappaen måtte legge seg med ham til han sovnet. En kveld fant han ut at han ville ha med seg et par biler og en bamse i senga, og da gikk det som en drøm å legge ham. Nå gleder han seg til å legge seg hver kveld, og begynner å mase allerede i 9-tida om morgenen "vil sove i senga nå mamma!" Han ligger helt rolig og leker litt med bilene, og så sovner han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå