Gå til innhold

Hva må jeg huske å ta opp med legen /spørre om på første svangerskapskontroll?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dersom du ikke har kontaktet jordmor bør du spørre legen om du må gjøre dette selv, eller om han ordner det. Spør også om han/hun vet om det er lang kø, det skulle jeg ønske min lege hadde fortalt meg! ellers vil jeg bare anbefale deg å skrive ned spsm etterhvert som du kommer på dem :o) og husk at det meste er normalt!

pyssan....det er ikke noe å bruke tid til å tenke på. Legen tar opp alt som er nødvendig, dessuten så spør du om det er noe du kommer på i farta.....Det er jo bare et rutinemessig besøk.....:) Lykke til!!!

Annonse

Jeg har holdt på å skrive opp liste nå de siste ukene, (nå har i tillegg legetimen min blitt utsatt 2 uker, så jeg får ikke første kontroll før neste uke, da er jeg 9+3) etter råd fra andre. Veldig greit når man går rundt og tenker og bekymrer seg. Og veldig kjederlig om man glemmer det når man først er der, og så kommer i den situasjonen hvor du hadde trengt å vite det...

Lista mi ser slik ut:

Jordmor?

Ultralyd?

Nesedråper? (er kronisk tett i nesa)

Kan jeg spise: skinkeost, softis (og en hel rekke andre ting)

legen kan jo ikke vite hva jeg lurer på, så jeg har ingen garanti for at han tar det opp uten at jeg selv spør. Jeg kjenner han ikke, så jeg vet ikke hvordan han er å snakke med.

Regner med at på slutten av timen får jeg anledning til å stille spørsmål og det som ikke er blitt tatt opp til da, det kan jeg spørre om...

På lista mi nå står

-influensavaksine?

-jordmor

-bruk av treningsapparat

-vitaminer

-rettigheter i forhold til arbeidet mitt

-flerlinger i nær familie

-celleprøve

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...