Gå til innhold

MÅ man være samboere i to år for å søke om prøverør? og ang lap, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Var så heldig å fikk innkalling i går til fertilitetsklinikken allerede i dag. Var egentlig 7 mnd venting, men kom inn etter litt over en mnd. Ble jo da veldig glad, og håpet å komme igang med EL-sprøyter og sånt.

Men de ville jeg skulle inn til lap, og kikhulloperasjon..tror det var det det het affal. Har hørt dette er vondt? Noen erfaringer?

De fant en time til meg allerede neste torsdag, så sånn sett går det fort i svingene. Men hadde ikke trodd jeg måtte gjennom dette. Og om det er tette eggleder(e) må vi søke om prøverør. men har bare vært registrert samboere et halvt år, og det virket på legen som om det var veldig viktig at man hadde bodd sammen i to år. Noen som har fått søke før to års samboerskap?

Fortsetter under...

Hei !

Jeg vet ikke så mye om hvor strenge de er på dette med samboerskap, men det er det sikkert mange andre som vet mye om.

Men jeg har vært gjennom to lapraskopier på grunn av endometriose.

Det har gått fint begge gangene. Du får full narkose og våkner opp når alt er over. Jeg har jo fjernet og brent bort en del cyster under begge lapreskopiene, så det har vært litt smerter i etterkant. Men det er over etter ca en ukes tid. Dersom de bare går inn og kikker og ikke gjør noen fjerning eller liknende har jeg hørt at det er lite smerter i etterkant. Det kan også væer litt smerter utover i skulderen i etterkant på grunn av narkosegassen i noen dager.

Detter går nok bra, du trenger ikke å grue deg for det.

Lykke til

Mother77

Nei, vi hadde ikke vært samboere i 2 år (det vil si: vi hadde bodd sammen men kunne ikke bevise det, da vi var folkeregistrert i hver vår leilighet). Vår samboer-tid (på offisielle papirer) var 1 år da vi begynte med prøverør, og bare noen måneder da vi søkte. Så dette skulle ikke være noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...