Gå til innhold

Dere som bruker sportsvogn?


Gjest

Anbefalte innlegg

var så mange som svarte at nå sitter de og ser. Vi fikk grei beskjed av fysio og ikke sette de opp før de sitter selv.Gjorde ikke dere?

 

Vi lar henne sitte litt, men ikke mye i vognen om gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pernille sitter for det meste oppe. Var ikke på den timen med fysio da,men av og til legger jeg ryggen halvt ned så hun får hvile litt.

Men hun sitter en stund alene på matte også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen sitter på gulvet selv nå, men før han gjorde det hadde jeg ham i halvt oppreist stilling. Ser litt da også:) Han "sa" i fra hvis han ble sliten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel når vi går tur er hun trøtt, men får sitte opp 5 minutter før jeg legger henne ned. Da sovner hun som regel.

Sitter som regel ikke oppe så lange økter av gangen, og sier ifra om det blir litt lenge (strekker ryggen og prøver å legge seg ned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar ham ikke sitte så veldig lenge i gangen, og ser jo at han sitter stødig og greit. Jeg tror ikke det er skadelig. Kan jo ta lang tid før de skjønner å sette seg opp selv, og jeg syns ikke jeg kan la ham ligge fram til da. Da ville han nok blitt illsint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora har ikke sittebalanse i det hele tatt, og hun lar jeg ikke sitte i vognen. Men jeg kan la henne ligge litt skrått for å kikke. Det er jo overhodet ikke noe problem, stort sett sover hun når vognen beveger seg!

Vi lar Nora sitte litt når hun spiser, og hun sitter greit i barnestolen fra IKEA. Har nå endelig funnet bøylen til Tripp-trappen, så prøver denne forsiktig i morgen. Hun er sosial, og vil gjerne spise når resten av familien spiser. Så akkurat ved måltidene bryter jeg prinsippet om at hun ikke skal sitte før hun kan sette seg opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så dårlig helsestasjon jeg går til, har slettes ikke hørt noen fysioterapeut si noe sånt til meg. Og helsesøster/lege sier ingenting...

 

Men jeg har jo lest her på DIB at babyene ikke skal sitte før de kan selv. I vogna så får han bare ligge skrått, slik at nesetippen omtrent kommer i høyde med veggen på bagen. Han får sitte ti minutter i høystol pr dag, mens vi gir ham fruktmosen hans... Ellers sitter han kun når han får sitte på fanget. (Jeg spurte en fysioterapeut på Gullsmokken om det, så lenge han sitter på fanget så er det "greit") :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...