Gå til innhold

Noen som har erfaring med pudentalblokade?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde det da jeg fødte mitt andre barn. Jeg fikk da to sprøytestikk inne i skjeden, pudendalblokaden settes med en lang sprøyte som settes dypt inne i skjeden. Du blir som sagt stukket to ganger innvendig. Hvis bedøvelsen er vellykket blir du så bedøvd at du slipper å kjenne sterke smerter når barnet presses ut. Jeg syntes det var veldig bekvemt å få det, fordi epiduralen ble skrudd av like før pressriene begynte. Jeg fødte en unge på litt over 4 kg uten å kjenne sterke smerter. Jeg kjente at det sprengte da hodet kom ut, men jeg opplevde ikke at sved og brant forferdelig - som de fleste beskriver de smertene som når barnet kommer ut.

Pudendalblokade er visst lite brukt, så du bør spørre på det sykehuset du skal føde om de har den type bedøvelse tilgjengelig. Jeg vil anbefale deg å be om det, hvis du gruer deg veldig for den fasen du skal presse ut ungen.

skjønner ikke hvorfor ikke pudental er vanligere. man hører ikke så mye om det liksom, i forhold til epidural.

det høres jo ut som et bra smertestillende middel... hva er grunnen, mon tro? sparetiltak på sykehusene? skulle ikke forundre meg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...