Gjest Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 litt forvirret... råd mottas med takk! hva anbefaler dere?
snartmammapåny Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 jeg har valgt duovogn da den hadde større bag enn kombi modellen.
SaDa Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Jeg har hatt kombi, men ville valgt duo hvis jeg skulle valgt igjen. Pga duo har større bag..
Murmeline Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Kombi hvis du bor i blokk og må bære bagen opp masse trapper. Duobag er mye bredere, og gjerne tyngre, siden det er hele bagen, så mer slitsom å bære. En duobag er bredere, og passer ofte lenger. Har hørt mange babyer blir for tykke til kombibag lenge før de blir for lange. Min duobag har rygg man kan sette opp, slik at det er mulig å sitte litt i den også. Det kan man ikke i en kombi, uten å ta ut bagen da. Kjekt nå, når det er kaldt, og snuppa vil sitte bittelitt, men sover mest i vognen. Deilig å kunne ha den lune bagen, om du skjønner. Men om du får vårbarn, har det ikke så mye å si kanskje, for da bruker du mest sannsynlig sportsdelen til vinteren likevel. Så: bosted og termin er avgjørende etter min mening!
Ma-i Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 kommer jo an på hva du skal bruke vognen til. spesielt bagedelen. På sommeren skal vi reise en del og ser da fordelen med duo og stor harbag som kan bruses som seng også de første månedene, da slipper vi å dra med reiseseng . Og så blir jo ikke sportsdelen slitt/brukt før den settes på i duo vogn. Mens i kombi brukes jo sportsdelen hele tiden. Fordelen med kombivogn er at bag-delen er lettere å bære, men ville nok ikke ha brukt den til soveplass. Den er også smalere enn duobagen, slik at det ofte blir fort varmt og trangt i den. Men som sagt over, får du vår/sommerbarn kan jo en kombi være like grei.
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Dette kommer helt ann på mange faktorer. Jeg fikk en datter i januar 2006, og hun brukte bagen i hverfall til hun var 8 måneder. Og vi hadde brio kombivogn. Men hun var ganske liten da. Vi brukte også bagen til å sove i de første 6 månedene, ikke noe problem i det hele tatt. Her er det rett og slett smak og behag tror jeg. Det jeg savnet ved bagen min, var at det ikke gikk ann å sette opp ryggen slik som på duobagen. Dette siden datteren vår var veldig nyskjerrig veldig tidlig og ville opp å kikke
Anita65 Skrevet 31. januar 2007 #7 Skrevet 31. januar 2007 Jeg foretrekker kombivogn. Har brukt det til alle mine tre, og har kjøpt ny simo kombi nå til babyen som err ventet om ca 3 uker. Veldig praktisk vogn. Får man f.eks barn nå i løpet av de to- tre første mnd, kan man bruke bagen lenge, utover sommeren / høsten om man vil. Da tar jo dyna mindre plass enn skinnposen nå.
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #8 Skrevet 31. januar 2007 jeg har kjøpt kombi,men er egentlig i tvil om jeg skulle ha valgt duo istedet. Det var jo ett innlegg her som anbefalte kombi hvis man bor i blokk,men så er jo bagen større på duo,jeg skal ha i slutten av august,så jeg håper bagen holder til over vinteren ivertfall,men det kommer jo an på hvor stor barnet er. Men på kombi kan man "forlenge" bagen ved å sette på den hetten som hører til på bagen på sportsvognen når bagen er for liten,men da går det selvfølgelig ikke an å ta med seg hele bagen inn hvis barnet har sovnet. Håper du skjønte hva jeg mente med å forlenge bagen. Alt i alt så er jeg fornøyd med kombi og ville nok ha valgt den igjen.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 31. januar 2007 #9 Skrevet 31. januar 2007 jeg har kombi. trr kanskje jeg ville valgt litt etter når på året barnet blir født. min gutt er født i juni. og allerede 4 mnd gammel måtte han over i sportsvogna. så neste gang blir det duo vogn:) men skulle jeg få nr 2 på vinter, så ville jeg kanskje bare vurdert å ha samme vogna som jeg har nå!
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #10 Skrevet 31. januar 2007 det høres ut som noen her anbefaler kombi hvis barnet er født på vinteren,har jeg forstått det rett da? jeg har som nevnt i tidligere innlegg sagt at vi har kjøpt kombi,og håper vi blir fornøyd med den. Min svigerinne venter i slutten av mars eller april og tenker på duo,men når vinteren kommer er jo barnet allerede 7-8 mnd,så da begynner kanskje bagen på duo og bli for liten. Jeg foretrekker at de ligger i bag på vinter(særlig hvis de er født på høsten/vinteren).
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 31. januar 2007 #11 Skrevet 31. januar 2007 ja det var i allefall det jeg mener! når min var 4 mnd så var vintern kommet og da måtte vi ha stor pose i i tillegg. jeg har en gutt som er stor for aldern i tillegg.. og da hadde det kanskje vært bedre med en duo hvis jeg hadde visst bedre!!
Linda&Oskar Skrevet 31. januar 2007 #12 Skrevet 31. januar 2007 Jeg valgte kombi, men skulle jeg kjøpt ny babyvogn igjen ville jeg valgt duo!!!!!!
Gjest Skrevet 2. februar 2007 #13 Skrevet 2. februar 2007 Duo fordi. - Normalt er vogna lettere enn kombi - Større bag - Finere å se på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå