Krolla og Theodor Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Fy f... er på jobb (skal jobbe til kl 22) og gikk på do: Blod! Rosa på dopapir, men friskt blod i do (ikke mye, men det var friskt). Har lest og lest til øyet ble stort og vått, at det kan være normalt osv osv. Har ringt legevakta og fikk beskjed om å ta kontakt med en gang dersom det kom masse blod eller jeg fikk store smerter (de var veldig søte). Det er nå ca 3 timer siden - og det har ikke kommet noe mer. Men jeg venter.... og det er det værste. Å vente sånn.... Og selvfølgelig å være på jobb når det hele pågår. Får jo ikke svar idag uansett - de tar så vidt jeg vet ikke UL på legevakta her. Jeg som trodde jeg var over det værste...... Lykke til alle med spirer - takk for at jeg fikk ta ut litt frustrasjon her hvor det er så mye glede
Røverdatteren Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Jeg opplevde det i uke 11 en gang selv. Våknet om natta og trodde jeg hadde tissa meg ut, tok hånda mellom lårene og der var det masse blod. Styrtblødde, men kortvarig. Ingen smerter. Gikk helt fint, nå er han snart 2 år :-D Friskt blod og ingen smerter er ganske vanlig og skal stort sett være ufarlig! Lykke til!
Krolla og Theodor Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2007 tusen takk, snille du.... Jeg håper det er slik for meg også!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Hei. På svangerskapskontroll tipset legen meg om at man kunne begynne å blø når livmoren vokser opp av bekkenet. Tror du kan ta det helt med ro,men skjønner bekymringen din. Lykke til:)
Krolla og Theodor Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2007 En liten oppdatering på situasjonen (det er så godt å få det ut her inne).. Ikke noe mer har skjedd, brunt utflod i hele dag. Ringte til legekontoret og ba om time, fikk ikke akuttime fordi min lege ikke var tilstede. Må vente til imorgen tidlig, time kl 08:50. Er øm i korsrygg og det kniper lett i magen, ikke værre enn det - men hva hjelper det når man har fått denne forferdelige tanken? Dro til jobben idag, hadde heldigvis dagvakt og ikke kvelds- eller nattevakt. Klarte å være der i en halvtime før jeg brøt sammen og ble sendt hjem (betrodde meg til den ene makkeren min)... Følte meg ikke særlig høy i hatten da, har bare jobbet der siden september - så heldige de er som har meg som ansatt ;-). Sjefen er imidlertid kjempesøt og ringte meg tidligere i kveld for å høre hvordan det gikk med meg. Tusen takk til dere som har svart - dere har hjulpet meg masse.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 hei var selv på lege vakten i oslo...fortalte om mine bekymringer...blødninger...og fekk komme på lege vakta i oslo...så ble eg sendt på ullevål for beroligende...hjertet slo...de kan du gjøre og...er grusom me dei bekymringa:)
Granny Weatherwax Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Hei! Håper alt går bra med deg. Det jeg ville gjort var å få tatt UL på sykehuset med det samme. Det kan høres ut som en spontanabort, og da er det like greit å få det bekreftet med en gang, og ikke gå og vente i flere dager. Jeg hadde en SA i uke 8 i høst. Begynte å blø på tirsdagen og aborterte på søndagen. Helt frem til da hadde jeg et lite håp om at det kunne gå bra, derfor var det ekstra hardt når det gikk som det gikk. Reiste til og med på konferanse den helga det skjedde.. Beklager, det er ikke meningen å skremme deg, men få det sjekket! 10+6
Krolla og Theodor Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. februar 2007 Ny oppdatering. Nå har jeg vært hos legen... Hun ville ikke ta noen undersøkelse for å unngå ytterligere irritasjon. Fikk sykemelding og beskjed om å ta det med ro. Deretter fikk jeg beskjed om at jeg måtte ringe om det kom mer blod.. Ikke noe ultralyd, det får jeg kun rekvisisjon til dersom det er like ille på oppfølgingstimen (som er den 13. februar). Forsøkte å si at jeg syns det var ille å ikke vite, men det hjalp lite. Heldigvis skal jeg til Oslo på lørdag, har bestilt privat UL på Majorstuklinikken på mandag. Så da får jeg vite da.. Men det er kjedelig å bruke den timen som skulle være kos (koster 1500) på det her... Lite koselig dersom det ikke er liv.
Persille,Smule og lille Trille Skrevet 1. februar 2007 #10 Skrevet 1. februar 2007 Kjenner jeg blir så sint på dine vegne!! Hva i alle verden hadde det kosta legen din å sende deg på ultralyd? Greit nok at ingenting kan gjøres dersom du mister babyen, men det er ei tung psykisk belastning å ikke vite. Også vente helt til den 13.! Dette hadde jeg ikke funnet meg i, jeg hadde forlangt ultralyd. Er selv 10+4 i dag og har vært flere gang til ultralyd på grunn av blødninger. Både fastlegen min og legevakta har sendt meg direkte på ultralyd, og nå får jeg tett oppfølgning med ofte ultralyd. Jeg ønsker deg av hele mitt hjerte lykke til, vet hvor bekymra du er, men det kan godt gå bra. Min trøst er at mange blør i løpet av svangerskapet og føder likevel friske barn. Klem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå