Gå til innhold

Vekstavvik på +24%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 31+2. Var på ultralyd i går og fikk kontstatert et veksavvik på +24%!

Noen andre i samme situasjon?

Legen sa at dersom avviket ble mer enn 30% så ville han gjøre noe, men hva gjøres da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror de setter i gang fødselen før tiden...

Men hva er sf-målet ditt?

Skrevet

anslo han no vekt?

Min lege som er spesialist i svangerskap og fødselshjelp sa at det var ikke no vits i å måle noe som helst før de siste 4 ukene.. Barn vokser ikke likt, noen får en vekstøkning tidligere enn andre, og stagnerer.

Skrevet

Sf-målet mitt har ligget 1 cm over gjennomsnittet hele veien. Skal til jordmor i dag så får se hva det ligger på da.

Det ble ikke anslått noen vekt nei... Men 24% over det som er gjennomsnittet ved fødselen er 4,7 kilo! Ikke noe særlig for meg som er førstegangs...

Skrevet

Jeg hadde det sånn forrige gang...

Ikke bekymre deg før helt på slutten. be om ny UL da.

Jeg fikk riktignok en gutt på 4,9kg (var førstegangs) og han måtte til slutt ut med hastesnitt...

Mener ikke å skremme...for det gikk kjempefint med keisersnittet, var heller alt slitet først som var grusomt...

Be dem sjekke nøye på UL om ansiktet til babyen ligger riktig vei også...min lå nemlig med ansiktet feil vei (stjernekikker) i tillegg noe som gjorde det helt umulig for han å komme seg langt nok ned.

De oppdaget ikke dette før ved keisersnittet så jeg hadde spurt om det spesifikt..bare et tips...Men kjenner ei kjempetynn spinkel jente som fødte en gutt på 4,7 kg i fjor og det gikk fint selv om det var tungt....

Jeg skal ha planlagt keisersnitt denne gangen og ligger laangt utenfor på SF-mål... Kommer til å gå helt ut av skjema:)

Skrevet

Klart de skal måle avvik før 4 uker før. Hadde de ikke gjort det med min niese ville hun vært dø, for hun var alt for liten. Grunner til at man sjekker også er om ikke det er barnet så kan det være lite/mye fostervann som også er veldig viktig å ta hensyn til. Vekst avvik kan ha med gjennomstrømming i morkaken å gjøre, og derfor viktig å sjekk ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...