Gå til innhold

Det er vel ikke mulig å ta feil vel?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På UL så ville vi vite kjønn og jordmor viste oss babyen stykke for stykke og da vi kom forbi magen så jeg med en gang at det måtte være en gutt. Stod en liten tissefant opp med en pung under, formen var ikke til å ta feil av. "Det er en gutt!" så jeg og jordmor nikket og sa "Ja, det ser sånn ut ja" og nevnte det også i en annen vinkel at her så man også gutten. Likevel fortsatte hun å si den og babyen og jeg angrer i ettertid på at jeg ikke spurte hvor sikker hun var. På den annen side, når en ser det så tydelig, til og med selv før jordmor sier noe så er det vel ikke mulig å ta feil vel? Vil helst ikke kjøpe masse klær i feil farge ;-)

Fortsetter under...

Jordmor sier nok dette for å "beskytte" seg selv. Har vært til UL med mine to fra før. På den første var det veldig tydelig gutt med tissemann og det hele, slik du beskriver det. Denne jordmoren var veldig dreven og sa at "dette er en gutt, det er det ingen tvil om". Med jenta hadde vi en annen som tok UL (også dreven), og han også sa at jeg tror dette er en jente, i såfall gjemmer han utstyret godt. Men han la til at han ikke ville garantere for rosa garn eller hvordan han sa det. Det er vel for å slippe å få masse ubehageligheter i etterkant. Mange som også nekter å oppgi kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...