Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Jeg er alene med 3 barn. Jeg takkler ikke at 2 av dem er i trassalderen. Blir så sint når de begge rotter seg sammen for å ikke gjøre det mamma ber dem om!!! Vet jeg overreagerer...men det er selvfølgelig noe jeg tenker over ETTER kjefting....løping etter dem og bæring inn på hvert sitt rom i hver sin etasje... så når de endelig er i seng og roen har senket seg så sitter jeg her å bare føler meg som den VÆRSTE mamman i væden.. ((( Prøver virkelig å vær tolmodig med dem....men jeg takkler ikke når jeg vet de er slemme med vilje og jeg selv er så sliten at jeg har mest lyst å sette meg ned å grine... Hjemmet vårt er blitt en plass hvor jeg må true med noe for å få dem til å høre etter...har prøvd belønning...men det funker ikke...de bare fortsetter å styre på... Det værste jeg har opplevd er at de faktisk er redde meg (((( Har aldri slått dem! Har sett sint på dem å gått tungt mot dem...kanskje tatt dem litt hardt i armen når de er uskikkelige å jeg må bære de på rommet... JEG HATER MEG SELV!!!!! Det kommer nok barna mine til å gjøre også med tiden... Klarer ikke å snu det!! Har prøvd i 1 år nå å bli den mamman jeg vil bli....men det ender alltid med det samme... Vil ikke være slik (( Vil ikke mine egne barn som jeg elsker over alt i værden skal være redd mamman sin.... (( HVA SKAL JEG GJØRE????? Er så lei av å grine pga at jeg føler jeg har misslyktes som mamma...vil jo få det til....men alt ender i enten sinne eller gråting... (((
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Hei. Jeg synes virkelig synd i deg og kjenner meg litt igjen når du sier du angrer når de er lagt seg. Det viktigste, tror jeg, er å tro selv at du er ei god mor, for det er jeg overbevist om at du er...etter dette innlegget. Du sier jo du elsker barna dine høyt og da er du en god mor for dine barn. Det er helt naturlig å bli sint på dem. Har selv tre barn og er ofte så sint at jeg griner. Det værste du kan gjøre, tror jeg, er å si "vær så snill" eller "nå må dere hjelpe meg" ol. Dette er å legge byrde på barnas skuldre. Men du skal være bestemt og bære de på hvert sitt rom. Barn i trassalderen er ute etter å bli satt på plass. Det er kanskje unødvendig å gjøre de redde, men prøv om du kan være bestemt, men ikke miste besinnelsen. Du skal ikke være perfekt mor og ha det perfekt rundt deg. Som trøst har nok mange av oss tatt til tårene når de små søte var i seng om kvelden. Stress ned og kos dere i lag. Lykke til!
expatriot Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Les barneboka av Anna Wahlgren!!! Den er så fin og praktisk, hun kommer med handfaste tips om oppdragelse. Jeg bruker mye av det på mine barn. Jeg har en trassjente og det er slitsomt, men det finns ting å gjøre... F.eks sosial delaktighet... Få de til å kjenne seg behøvd, ta ungene i bruk. Kjempeviktig og kjempebra. Lykke til.
mor saia Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 høres ut som du er veldig presset! alene m 3 barn er nok sikkert slitsomt! vet du at du kan få hjelp? du kan ta kontakt med noen som før het noe som alternativ til abort... tror det heter amathea el lign nå! du kan få noen til å sitte barnevakt/ være med barna dine mens du gkør noe helt annet! Får tid til å hente deg litt inn igjen! ellers så kan du søke om "støtte kontakt" vet at det høres skummelt ut men det kan være godt for deg og barna å ha noen andre der en gang i blandt! Du er viktig og trenger å ta litt vare på deg selv og! for det trenger diu, du er verd det! jeg har både jobbet som støtte kontakt for ett par barn og vært barnevakt i alternativ til abort! Det er flere alene mødre som har fått støtte kontakt til barna sine og det gjør alle godt! Ta vare på deg selv! få hjelp til å passe barna og gjør noe som er bare for deg! ( Hadde du bodd i Oslo skulle jeg gjerne ha hjulpet deg litt innimellom!
mor saia Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 må tilføye at jeg ikke tror du er noe dåli mor. jeg kjenner selv at enkelte dager når jeg er sliten har jeg kortere lunte... og det går desverre utover min fantastiske sønn. men jeg tror det er menneskelig å ha "kortere lunte" når man er sliten! Uansett lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå