Gå til innhold

sykepleiestudenter??+

۰•●☆Mrs.B☆●•۰venter nr 3!

Anbefalte innlegg

heisann...jeg går 2. året sykepleie og skal ut i kirurgisk praksis i april, da vil jeg være 5-6 mnd på vei, er graviditet grunn nok til å få praksis plass i nærheten??? (altså at man slipper å dra utenbys) studerer i trondheim....

håper noen vet

klem

Fortsetter under...

Hei, jeg går også 2. året på sykepleien og skal ut praksis i slutten av mars. Går på høyskolen i Vestfold. Er faktisk også 5-6 måneder på vei når jeg begynner. Her tar de ikke hensyn til gravide eller mødre for den saks skyld. Men her for alle plass i Tønsbergområdet, så vi slipper utenbys da. Men det viktigste er vel at du blir tatt godt vare på i den avdelingen du kommer på! Men er det sånn i Trondheim at dere må bo andre steder for å kunne jobbe i praksis. Det høres jo helt forferdelig ut. Kanskje du har ei snill klassevennine som skjønner din situasjon og som kan bytte med deg hvis du blir plassert langt hjemmefra. Lykke til å praksis!

• 3 uker senere...

er å 6 mnd på vei når jeg skal i praksis og NEI de tar ikke hensyn til at du er gravid når de deler ut praksis plasser.. jeg er faktisk den eneste i klassen som har blitt sendt til langt pokker *PIIIIP* !!!! så jeg har 3 timers kjøring i tillegg til en 8 timers arb. dag så det er så hyggelig...

og må ikke tro at noen vil bytte når de har fått praksis plass 10min hjemmefra....

gjett 5 ganger om jeg er FORBANNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gir snart opp!

• 2 uker senere...

Jeg også 6 mnd. på vei når jeg skal ut i praksis, jeg fikk byttet praksissted pga. bekkenløsning sånn at jeg slapp praksis på sykehjem. Får være i åpen omsorg i psykiatrien istedet. På skolen min (HiH) er de flinke å legge til rette så langt det går når man er gravid eller har små barn.

Hei

Det kommer ant på skulen du går på. Då eg gjekk på sjukepleien i haugesund tok dei hensyn. Først kom aleinemødrene, så kom mødre og seinest syke eller gravide. Dersom nåken hadde eit spesielt ønske, for eksempel at dei allereie visste kva dei ville spesialisere seg i, så fekk dei komme aller først. Det var folk med barn som måtte pendle langt, fordi det ikkje var ledige plassar i Haugesund, dette gjaldt spesielt for sjukeheimspraksisen. Men det er umulig å behage alle.

Då eg gjekk i haugesund var dei iallefall veldig greie, men nå er det ny leiar for studet, og ting kan ha forandra seg.

Lykke til

Annonse

heisann... er også 2 års student og går i Hammerfest... her taes det bare hensyn til alenemødre og de som har barn under 10 år.. heldigvis er det bare to sykehus i Finnmark... så det begrenser endel.. enten er man i Hammerfest ellers så havner man i Kirkenes, veit det er flere som har "sniki" seg unna med legeerklæringer, men som sagt det er litt andre avstander her oppe..

er i 11 uke bare.. og praksisen nærmer seg slutten og det gjør kvalmen også.. *phu*.

men en ting jeg ikke helt skjønner... har termin i slutten av september, (samtidig som vi går ut i praksis) lurer litt på permisjon og sånn... skolen er ikke akkurat mye til hjelp, men kan jo ikke være no poeng å gå 1 mnd på skolen for så å gå i perm?? noen ide hvordan det blir med lånekassa??

syntes alt er så vanskelig forklart.. eller så er jeg rett og slett blåst!!

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...