mammamaiken Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Da jeg laga frokost i dag morges begynte jeg plutselig å blø masse fra underlivet. Fikk ringt føden i full panikk og ble lagt inn. Etter masse prøver, ultralyd, babypuls etc etc kom de frem til at det må ha vært et blodkar som har sprengt eller noe. Slutta å blø etter et par timer. Huff og huff. Så nå er jeg ihvertfall skjelven og kommer til å bli DEN hønemora frem til fødselen (som jeg nå har begynt å tvile).Alt var bra med babysen da...Men likevel, hvordan kan man bare begynne å blø plutselig og ingenting er galt?? Nettopp komt hjem og føler meg heeeelt på bunn.
2 boys & now pink Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Det kan ikke ha vært noe gøyt nei, skjønner godt at du ble redd. Det ville jeg og ha blitt. Og jeg tror en skal være litt hønemor når en er gravid jeg... Håper det ikke var noe alvorlig og at du føler deg skikkelig sjekket og ivaretatt. Lykke til videre.
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Så godt at alt var bra med minsten, da, det er jo det viktigste her, men det var jo litt av en start på dagen. Syntes ikke det er å være hønemor å bli bekymret for slikt, jeg, tror alle ville tenkt som deg - vel, jeg ville i alle fall gjort det. Kan jeg foreslå en stor kopp te, et ullpledd opp i sofaen og massasje av føttene? Det hjelper alltid meg å slappe av hvis jeg er anspent av noen grunn Det er veldig godt å vite at alt er bra og at man alltid får hjelp ved å ringe på sykehuset, enten man bare er engstelig eller føler at noe er galt. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å ringe, det er viktig! Lykke til videre!
mammamaiken Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. januar 2007 sofa, ullpledd, varm dusj er tingen:) takk for oppmuntrende ord
Misa+spire i magen<3 Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 Bra alt var bra =) Vil bare fortelle at jeg har vært på føden to ganger pga. plutselig blødning og nedpress. Dette sluttet utrolig nok begge gangene rett etter jeg hadde hatt undersøkelse.. Dette var i uke 23 og 29. Jeg har aldri fått svar på hvor blødningen kom i fra og hvorfor, men første gangen var det mest sannsynlig pga. sopp og andre gangen trodde de det var et blodkar som var sprukket. I hvertfall.. Du skal ikke være redd for å ta kontakt med føden. De er der for deg uansett.. Jeg følte meg rett og slett dum da jeg gikk ut igjen derfra.. Føler meg helt på tuppa hele tiden. Redd for at noe er galt. Men bedre føre var =)
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 Bedre føre var ja.. Sist svangerskap begynte jeg plutselig å blø masse da jeg stod i dusjen.. var vel i uke 35? Men etter litt "egensjekk" fant jeg ut at det ikke kom fra skjeden, men fra en av kjønnsleppene.. Da var det rett og slett et blodkar som hadde sprukket der.. Så jeg dro ikke til føden da, men tok på meg en bind og la meg ned i sofaen så det ikke ble sånt press på underlivet.. Det sluttet å blø ganske raskt da.. Lykke til videre,, har full forståelse for hønemor-faktoren.. Den er ikke lett å komme unna, det er jo tross alt små liv vi går rundt med i magene våre.. *blunke* Klem. 35+0
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Slimhinnene blir skjøre i graviditeten, så det er ganske vanlig at et blodkar sprekker og blør masse. Skremmende, men ikke farlig. De sjekker med ultralyd, og det som er farlig er dersom det blør i livmorhulen og særlig ved løsning av morkaken. Dersom det ikke er tilfelle, og de likevel ikke finner ut hvor det har blødd, så er det ikke farlig, bare skikkelig skummelt å oppleve!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå