Gå til innhold

Er jeg helt på jordet?

Anbefalte innlegg

Hei alle vordende mars mødre.

Jeg har et spm.

En venninne av meg fødte en nyydelig gutt i forrige uke.

Jeg har termin 9 mars,( er nå i uke 35) men etter møtet med den nyfødte så føler jeg at jeg har små kynnere ( ikke hatt det tidligere i svangerskapet),

det verker innimellom i korsryggen og kjenner svake mensmurringer i ryggen.

Jeg har lenge lurt på om jeg er lengre på vei enn UL terminen tilsier. Mine SF mål er høye, etter 3 UL sier de at babyen er stor, men samtidig så tør jeg jeg ikke helt tro på at jeg kanskje er lengre på vei enn det JM og lege tror. Hvis jeg tror på at terminen er feil, da vil jeg bare gå å vente på å føde og jeg tror det kan blir laange uker hvis jeg faktsik må vente til mars.

Så det jeg lurer på er disse "symptomene" jeg kjenner.

Er det slik at man kan føle murringer osv så tidlig eller er det jeg som er så verpesyk at jeg innbiller meg ting?

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8014592-er-jeg-helt-p%C3%A5-jordet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tinama

Syns det høres ut som helt vanlige kynnere. Kynnere kan faktisk være riktig vonde. Tror nok du skal stole på det legene sier om terminen. I min første graviditet hadde jeg sterke kynnere fra uke 26, i min andre hadde jeg ingen jeg la spesielt merke til - nå i mitt 3:e svangerskap har jeg hatt kynnere i de siste ukene( er i uke 34). Angånde SF målet så har både jordmødre og leger rutine for sjekk på dette - om de skulle være for høye / evt lave.

Er litt for mye fokus på å få fødsel i gang her inne - babyen kommer når den er klar, og det er nok det beste for babyen også så lenge alt annet er ok. De siste ukene er lange uansett - og blir ikke bedre om du anser at den "må" komme før. Prat med jordmor om dette om du tenker mye på det. Verpesyk etter å ha sett venninnens bebis er LOV å være:))) Tenk... 5 uker igjen så er det din tur!!! '

MAnge klemmer

Hei..

Jeg har plagdes med kynnere siden uke 24 og ha vært innlagt på sykehuset for d oxo.. Jeg har ikke hatt murring eller vondt når jeg har sammentrekning. JM ha sakt til meg at om kynnerene blir vonde skal jeg ta kontakt me dem. har ikke hatt vonde så har ikke trengt d. men d du kan gjøre er å telle hvor lenge de vare og om de er regelmessig eller om de ikke er regelmessig.. rier er regelmessige og kommer oftere og oftere mens kynnere er veldig variert i lengde og hvor lang tid d går i mellom dem.

Er SF målet over d aksepterte målet som er på kurven? jeg ligger litt over d normale SF målet men d er hele feien fra første måling. så min baby følger sin egen kurve.. og d er helt normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...