Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Når er det for seint å forandre? Blir jo raskt en del av personligheten.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 når man har registrert i folkeregistret kanskje..?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 Tror nok navnet kan endres. Vet om flere som har gjort det i voksen alder. Hør med folkeregisteret!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Tenker ikke på det juridiske. Men at navnet er blitt en del av personligheten om dere forstår.. Når er det for seint? Når hadde dere reagert på navnendring?
yasmina Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 Hadde faktisk reagert uansett jeg. Hadde nok syns det var merkelig hvis jeg var på besøk hos en venninne og så den nyfødte og den ble presentert som Ole og så neste gang så viste det seg at Ole var blitt til Knut.... Men man venner seg til alt ..... Syns alikevel at det bør ikke gå mange ukene etter man har "offentliggjort" navnet før man ikke kan bytte uten at det blir litt sært liksom.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #9 Skrevet 30. januar 2007 Jeg ville ikke tenkt så mye på hva andre vil si om navnebytte dersom det gjelder en baby på noen uker eller et par måneder. For å i det slik; ja, folk vil synes det er rart eller rett og slett noe å snakke om, men barnet vil jo ikke merke noe til det hvis det er en baby. Hvis dere har et navn dere heller vil ha, bytt! :-) Evt. kan dere legge til navnet dere ønsker til det navnet h*n allerede har, hvis det passer. Lykke til!
mai mammaen til to Skrevet 30. januar 2007 #10 Skrevet 30. januar 2007 det er jo noe dere må bestemme dere for selv liksom... men jeg selv syns det er for seint etter en mnd... egentlig før og... syns at når man først ahr funnet et navn så bør man bruke det..men det kan godt hende at jeg hadde tenkt anderledes om jeg ikke var så sikker på navnet hennes....
Minto Skrevet 30. januar 2007 #11 Skrevet 30. januar 2007 Ikke problem å bytte navn på barn! Kjenner ei som bytta på alle sine tre sønner, eldste var 4 år! Han lyder sitt nye navn uten problemer, og det tok ikke lang tid! Ikke for andre å venne seg til heller...
Mamma katt Skrevet 30. januar 2007 #12 Skrevet 30. januar 2007 Nå ble jeg nyskjerrig på hva barnet heter...
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #13 Skrevet 30. januar 2007 her tok det 5mndr før tassen fikk navnet registrert i folkeregisteret.. Måtte ha et tillegg navn da.. Fordi det ene anavnet ikke var godkjent alene.. noe så sprøtt.. jaja, ingen bruker tilleggsnavnet uannsett..
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 30. januar 2007 #14 Skrevet 30. januar 2007 Hei, jeg angret også ei stund på navnevalget og vurderte å skifte. Tror i mitt tilfelle også at det dreide seg om endel hormoner som satt igjen etter graviditeten, var ambivalent heele svangerskapet. Nå syns jeg navnet er kjempefint, Filip heter han og det blir han hetende:-) Men det jeg egentlig skulle si var at hadde jeg angret fortsatt hadde jeg byttet om jeg hadde fått samboer med på det. Syns det er flott at alle svarer deg ærlig, og noen vil selvsagt reagere. Jeg feks syns at man bør ha bestemt seg til ungen er tre mnd iallefall....Syns også at man bør ha valgt navn til da, noen bruker jo fryktelig lang tid på å velge i utgangspunktet - kanskje for å unngå å angre:-) Uansett må du gjøre som Du vil, ikke noe koselig om ungen har et navn du ikke helt er konfortabel med...Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå