Gå til innhold

Hvordan få ho til og sovne selv??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 9 mnd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener hvordan få henne til å sovne uten at du bysser og bysser.....?

Det eneste som hjelper er "skrikekuren". Er ikke alltid det blir så mye skrik da. Vi måtte gjennom det samme da småen var 9mnd. Da ble han for tung å vogge på. Den første kvelden var grusom med hyling i 1,5t. Neste dag var det gråt i 15 min. Deretter la han seg som en drøm.

Skrevet

Du kan legge henne på magen(hvis hun sover på magen) og klapper henne forsiktig enten på rumpa eller på ryggen til hun sovner, klapp henne mindre og mindre etterhvert. Dette fungerer hos meg!

Skrevet

Ja som hun over sier. Ro henne ned i senga, der hun er. Ikke ta henne ut av når hun først er lagt.

Så må hun være stapp mett.

Skrevet

Vi har hatt samme problem. Bestemte oss til slutt for skrikemetoden. Det fungerte. 3 kvelder med skriking i timesvis (gikk inn og sang og trøstet ofte da). Etter det har han sovnet innen 15 min. I dag sovnet han på to min. Lykke til!

Skrevet

stappmett og ligge på magen?

Hmm det hadde hvertfall ikke tassen min likt..

her måtte en "skrikekur" til..

Nusse, synge og natta.. Gå ut av rommet.. Med engang jeg gikk ut av døra et hyl! men roa seg med engang jeg hadde gått ned trappa.. noen ganger ikke, varierer så veldig.. men jeg går inn og ut av rommet hvert 5minutt sånn at han ikke skal føle seg forlatt..

Det gjør jeg uannsett om han er rolig eller ikke..

Skriker han så prøver jeg å trøste og putte i smokk.. Roer han seg ikke ned etter jeg har hått ut da.. så tar jeg han opp.. for så å legge han ned når han har roa seg..

Sovner tilslutt..

alt fra 5min til 1time.. noen ganger våkner han etter 1time og ikke vil sovne igjen før det har gått nye 30min..

kanskje ikke så mye til hjelp, men du må nesten bare se ann og du kjenner babyen best...

Men jeg har alltid vært i mot skrikekurer.. La babyen ligge alene å hylskrike lenge... hvertfall før de er 6mndr! MIn er nå mndr og jeg begynte med dette for 2uker sida..

Skrevet

Hehe... Alle som skriver at de har brukt skrikekuren underskriver med anonym. Skjønner det godt, forresten. Kan sikkert få pes for det her inne

Skrevet

vi har brukt skrikekuren.. det har gått veldig bra.. hun skrek i 40 min første kvelden..det var 40 harde minutter for både henne og mammaen..og pappaen og..(var han som utførte denne metoden..er lurt at pappaen gjør det om man ammer iallefall) neste dag tok det 20 min... så kortere og kortere... nå tar det et par min..

det vi gjør er at vi bader henne..så gir vi grøt.. så går jeg og hun ned i sengen vår..så ammer jeg henne der..vi koser masse... ofte så sovner hun når jeg ammer henne.. ligger henne over i sin seng... hun gråter ofte i noen min..men det er ikke hyling..er likosm litt sutring... nå har hun vært syk en stund så da har jeg lagt henne ned så har jeg strøket henne på ryggen mens jeg har sunget for henne..det går også helt fint..men før vi begynte med skrikekuren så hjalp ikke det..da var hun helt hysterisk..

jeg var alltid kjempe imot den kuren.. men jammen om den er effektiv.. vi gikk inn til henne litt oftere enn "oppskriften" sier...gikk vel inn til henne hvert 5 min..eller gjør jo det enda...om hun bruker lenger tid enn det til å sovne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...