Gå til innhold

Amming og evt ny graviditet

Anbefalte innlegg

Hei! Hvor fort merker man at melkemengden minker dersom man blir gravid? Har nemlig en vag mistanke, men har ikke testet enda fordi det er for tidlig. Men da jeg skulle pumpe meg på jobben i dag fikk jeg nesten ikke ut noe melk i det hele tatt, drøyt 20 ml på begge brystene. Vanligvis pumper jeg ut 100-120 ml, uten at jeg nødvendigvis tømmer begge brystene helt. Syns det er rart at det minker så brått, selv om jeg skjønner at jeg uansett vil få mindre og mindre melk nå, så jeg prøver å finne en årsak :-) Barnet mitt er litt over et år.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8014525-amming-og-evt-ny-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ante mistanke da jeg var noen dager før mensen som ikke kom. Snuppa sugde og sugde og var skikkelig misfornøyd, ville ha vann og mat etter amming. Og det økte ikke som det pleide...

Stress kan hindre utdrivingsrefleksen - og da får man ikke ut mye. Det kan være det også.

Hei fjummsi! Takk for svar. Tror ikke det er utdrivningsrefleksen, for den lille melka jeg fikk ut var hvit og "feit" (ikke tynn som den første vanligvis melka pleier å være, men mer som den siste melka er). Men kan jo være tilfeldig sikkert, eller at det er pga mensen som er på vei.

Hmmm, jeg får vente og se, hvis mensen ikke kommer i løpet av neste uke får jeg teste. Trodde den kom for en uke siden (bare to uker etter sist gang), men da varte den ikke en dag en gang. Rare greier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...