Gå til innhold

Positiv og negativ test


Jente02gutt04jente12

Anbefalte innlegg

For en uke siden fikk jeg positivt utslag på clearblue testen men da hadde jeg hormonspiral. Dro ned til legen og fikk sjekket med innvendig ultralyd og blodprøve. Jeg var ikke gravid.

Idag tidlig testet jeg igjen og fikk positivt svar og testet ikveld med negativt svar. Men nå har jeg fjernet hormonspiralen fordi jeg hadde bare plager med den, men jeg ønsker ikke å bli gravid. Jeg har veldig ømme bryster og småvondt i magen. Men jeg lurer på hva som egentlig skjer, i helga blødde jeg en del i tre dager og hadde da litt vondt i magen som om det strammet en del og bare vondt. Jeg skal ta en ny test imorgen tidlig. Den jeg tok imorges tok jeg direkte i urinstrålen og den jeg tok i ettermiddag i urinprøveglass.

Er jeg gravid eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umulig å si!

 

Mente lege at det var spiralen som gav deg pos. test? Kanskje de hormonene fortsatt sitter i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang hormoner i spiralen: Jeg tviler på at de vil påvirke graviditetstesten. Hormonspiral har vanligvis progesteron og evt østrogen, ikke hCG. Graviditetstesten måler ikke progesteron og østrogennivå, men bare hCG, som er et hormon som er helt spesielt for graviditet.

Sånn jeg kan forstå det kan det virke som at du kan være gravid, men ikke noe langt på vei. Konsentrasjon av hCG er nok høyere i urinen om morgenen enn om ettermiddagen, det vil forklare positiv og negativ test. Men det er nok bedre å snakke med lege, ja. Vanskelig å si sikkert om du er gravid eller ikke utfra det du beskriver...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologen som jeg var til mente at jeg ikke var gravid da blodprøven og innvendig ultralyd ikke påviste noen graviditet. Men så var det dette med symptomer med ømme bryst og positiv test i morges. Men jeg er fortsatt i tvil. Jeg skal ta en ny test i morgen tidlig.

Nå skal jeg få mine to små på 2,5 og 5 år til å sove....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...