Hanne og Jo Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Er det flere som plages med at det renner melk fra brystene om natta og at en våkner kliss bløt? Til meg holder det ikke med vanlig ammeinnlegg. Noen som har tips?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 For meg holder det heller ikke med vanlig ammeinnlegg. Jeg bruker faktisk et lommetørkle på hver pupp + ullinnlegg utenpå. Lommetørklet skifter jeg når det blir vått. Ullinnlegget hjelper mot brystbetennelse (holder varmt).
Vimsetrollet Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Er det lenge siden du fødte? Til og begynne med måtte jeg holde en komm under den andre puppen mens jeg ammet, men i natt sov jeg uten bh for første gang siden uke 16 i svangerskapet (har lekket siden da), og det var ikke en flekk på lakenet. Det stabiliserer seg etterhvert...
Hanne og Jo Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2007 Han er 4 uker. Det var godt å høre at produksjonen avtar etterhvert.
rødhette* Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 Jeg er kjempefornøyd med medela sine engangsinnlegg.. de holder for meg. Bruker ullinnleggene kun for å holde varmen. Men renner om natta her også, ja. Men jeg klarer ikke bruke bh om natta, så da har jeg bare t-skjorte på. Dvs, det renner mindre nå enn det gjorde med en gang. Men når lillegutt gråter, begynner det å renne med en gang hehe
Gjest Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Jeg brukte avent sine. Dem er dyr men mye bedre enn vanlige ( natursan)
belli72 Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 Jeg brukte sånne små kopper fra avent. La dem inne i brystholderen, og fikk en hel del melk som jeg senere kunne bruke i og med at koppene bestandig var steriliserte før bruk.
Mamma katt Skrevet 30. januar 2007 #9 Skrevet 30. januar 2007 Chicco sine ammeinnlegg er og helt supre! Jeg hadde det og sånn som deg (HI) i begynnelsen, men det avtok etter hvert!
belli72 Skrevet 30. januar 2007 #10 Skrevet 30. januar 2007 Med nummer tre tok det nøyaktig seks uker før dette "problemet" var borte. Med nummer en husker jeg ikke. Nummer to og fire lakk jeg ikke , trolig fordi de kom så tett innpå forrige gang jeg ammet.... Det går over!!!!
soria moria og nurket Skrevet 30. januar 2007 #11 Skrevet 30. januar 2007 Så heldige dere er! Jenta mi er 7 mnd og fremdeles våkner jeg klissvåt. Lekker gjennom vanlige innlegg, ullinnlegg og bh... Litt lei av å ligge med bh om natten nå!
MiniBassen Skrevet 30. januar 2007 #12 Skrevet 30. januar 2007 Dersom du vil unngå "søl" i senga kan du klippe til et tisselaken og ha under lakenet! Bare et lite tilleggstips.. : )
soria moria og nurket Skrevet 30. januar 2007 #13 Skrevet 30. januar 2007 Lurt! At jeg ikke har tenkt på det før! Takk, takk!
Gjest Skrevet 30. januar 2007 #14 Skrevet 30. januar 2007 Her er nurket 5 mnd og jeg må ligge med bh og innlegg hver natt. Bruker Medela sine, utrolig bra! Men jeg er utrolig lei av å sove med bh!!! Har prøvd tipset med tisselaken under lakenet, men det synes jeg ble utrolig klamt... blir jo ikke noe mindre vått heller. Men man sparer madrassen selvfølgelig. Jeg har kjøpt en madrass-beskytter (tynn overmadrass) på ikea i stedet. Den tåler 90 graders vask.
*toppris* Skrevet 30. januar 2007 #15 Skrevet 30. januar 2007 innlegg og bh her også hver natt... har også tisselaken slik at madrassen ikke blir ødelagt... veldig greit!!! lekker ikke så mye nå som før, er gått snart 5mnd.. så det går nok over ja:)
Labbetøs Skrevet 30. januar 2007 #16 Skrevet 30. januar 2007 Dersom det blir klamt med tisselaken kan dere prøve slike urinlekasjelaken som man får kjøpt på apoteket. Det er engangsbiter på ca 40x60 cm som du bare legger i senga. De er ikke klamme eller ekle i det hele tatt. Tror det er tena lady eller noe som lager de. Bare spør etter slike engangstisselaken på apoteket så vet de hva du skal ha. Ikke er de spesielt dyre heller. Jeg syns de er kjempekjekke. Bruker de i 3-4 dager før jeg bytter, men det er jo ikke så enorme mengder man lekker så de kan sikkert brukes flere dager enn det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå