Kakeåndsen Skrevet 30. januar 2007 #1 Del Skrevet 30. januar 2007 Ettersom jeg ble litt oppgitt over faren min som lurte på om vesla er litt sen med språket, tenkte jeg at jeg skulle høre hvor mange ord de andre novemberbarna sier. Vesla bruker følgende ord: Pappa Mamma Hei Hade Tittei Ganke (tante) Takk takk Gokka (dokka) Bade Ba (ball) Tutte (smokk) Kake (kjeks, kake, kjøttkake) Bø Bæ Vov-vov glokka (klokka) Hmmm.... Kommer ikke på flere nå. Ha en fin kveld!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stolt mamma Skrevet 30. januar 2007 #2 Del Skrevet 30. januar 2007 Heisann! Aner ikke hvor mange ord snuppa mi sier - men det er jo så forskjellig. Snuppa mi prøver å si alt.. hun hermer etter oss hele tiden. Hun er faktisk veldig flink. Har begynt å sette sammen to ord også.. mamma der.. takk mat.. sitte der... Alle ord er selvfølgelig ikke like tydelige, mens andre er helt riktige. Men man blir jo veldig flink til å tolke hva hun mener - hun får ihvertfall gjort seg forstått. Nå om dagen er det ordet "sånn" som går igjen.. I tillegg til at hun sier sitt eget navn om og om igjen Gøy at man kan "snakke" sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakeåndsen Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 30. januar 2007 Oi, har hun begynt å sette sammen ordene også? Flink hun da. Vesla mi har ikke sjangs til å si sitt eget navn.... Litt for langt. Ikke en gang svigerfar klarer det:-) Men han uttaler forsåvidt ikke mitt riktig heller etter å ha kjent meg i 12 år..... Glemte "der" i lista over. Hun forstår alt vi sier, og svarer på sin måte. Ikke noe problem med kommunikasjonen her heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flust Skrevet 30. januar 2007 #4 Del Skrevet 30. januar 2007 Hei! Tror neppe snuppa di er sent ute med språket! Hos oss går det i: Mamma Pappa Hei Hade Natta Bø Bah (ball) Titt titt Takk Pip-pip Pippi (hund) Vof-vof Lys Hei Bæmme (bestemor) Bæppe (bestefar) Det er iallefall de jeg husker i farten. Hun holder ellers lange "samtaler" med oss der vi snakker (babler) på omgang. Klør seg også i hodet og lager lyder som en apekatt. Heeelt normale er vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo's mum is doing fine :o) Skrevet 1. februar 2007 #5 Del Skrevet 1. februar 2007 lol, leo says mamma and dadda, and sometimes he says hello all the rest is baby talk ) he has 2 languages to learn poor boy :o/. Im not so worried, it'll come when it comes, and when it does then he will be fluent in 2 languages, thats alot more than most little kids ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tredjemann på vei :D Skrevet 1. februar 2007 #6 Del Skrevet 1. februar 2007 Har hært at gutter gjennomsnittlig er litt senere til å snakke enn hva jenter gjennomsnittlig er og det stemmer nok bra:) Jeg var i hvert fall veldig tidlig ute med å snakke, men Oliver sier ikke like mye enda. Han babler massevis hele tiden og forstår alt vi sier og forklarer så vi kommuniserer veldig bra uten språk! Men disse ordene er de vi forstår: -mamma -bappa (sier ikke mamma og pappa så ofte da) -tutte (smokken) -ysss (lys) -drrrrrrrr (bil o.l. eller andre ting som durer) -jeis (yoghurt, banan og annet nammis, sier det om og om igjen i en bedende tone når vi åpner kjøleskapet...) -roper "jjjjjaah" når andre roper -vrinsker til hester og andre "ukjente" dyr -tsss (sier han når han skal tisse eller andre sitter på do) -øss (tørst, tror vi) Det var nå det jeg kom på i farten, men som sagt så kommuniserer han veldig bra uten språk da:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakeåndsen Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 1. februar 2007 Glemte et ord som hun sier ofte: Ty! (hør etter, når hun hører at det kommer noen) I dag sa hun Ka for kaldt også, men det var ren herming.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamman til nicolay Skrevet 3. februar 2007 #8 Del Skrevet 3. februar 2007 Nicolay skravler heeele tiden nå,men er ikke alltid like enkelt å forstå hva han vil da... her om dagem satt han å så ut av vinduet å da ble han helt vill å sa se vovva... for da gikk det nemlig rn hund forbi.. Mamman var kjempestolt over at han satt sammen to ord da ja =) Ellers så sier han disse ordene: se vovva der takk mamma pappa bø beby isk ( fisk) bil hmm kommer ikke på flere ord nå jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo's mum is doing fine :o) Skrevet 12. mars 2007 #9 Del Skrevet 12. mars 2007 Leo has learnt a few words now tante hadet (he also waves when he says it ) mamma dadda hello ok ja boo brmm brmm baba he is really starting to understand alot its really exciting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå