Gå til innhold

Bil med 6 eller 7 seter

Anita65

Anbefalte innlegg

Vi holder ennå på å se etter større bil, nå som vi får vårt 4. barn om kort tid. Det er ikke så enkelt, mye verre enn vi trodde. For en ting er at vi må ha 6- 7 seter. Noe annet er at vi skal ha plass til vår nye simo kombi - vogn. Har jo vurdert både Volkswagen Sharan, Renault Espace, Opel Safira, Mazda 5 i.l. Men problemet er at det er da ikke plass til vogna bak...Så er det V. Caravelle. Lite biler av den typen til salgs, og så er det gjerne 4 seter bak, og det ser jeg for meg blir litt trangt for barna i lengden . Men jeg er åpen for forslag, gode råd. Begynner nesten å få panikk, for vi må ha bil ganske snart. Hvilke biler har dere storfamilier ? Hvor det er plass til 6 pers og vogn ???

Fortsetter under...

Tror ikke det er så lett å finne en større bil enn de vanlige 6-7 seterne du har nevnt, dersom du ikke skal over på minibuss... Hva med å heller se etter en mindre vogn, som du kan ta med når dere skal ut på reise alle sammen, og så kan du heller bruke simo-vogna når dere ikke er så mange som skal av gårde?

Til lengre turer/ferier så er det jo alltids mulighet med tilhenger. Jeg lo litt av dette, når jeg hørte om en venninne som brukte dette (de har kun 2 barn), men etterhvert så har jeg hørt om flere som bruker tilhenger til ferier, da får de med seg alt de trenger av barneutstyr; vogner, sykler etc.

Har dere sett på Renault Grand Espace?

Denne kan ha inntil 7 seter ( du tar ut de du ikke trenger).

Bilen er som Renault Espace, bare lenger - slik at det er større plass til bagasje, vogn etc.

Har selv denne bilen, og det er god plass til vogn, reiseseng og bagasje.

Et vennepar fikk tvillinger- barn nr 3 og 4- og fikk fint plass til 4 barn, tvilling- simo- kombivogn, samt diverse... ANBEFALES!!! :-))

Vi skal se på Grand Espace, den er litt større enn den vanlige Espace, takk for tipset ! Skal ta en runde på lørdag med målbåndet, hehe. Sannelig ikke enkelt dette. Er det mange nok seter går det som regel utover bagasjeplassen. Og vogna er vi helt avhengig av å kunne ta med.

Tilhenger er ikke aktuelt, nei. Syns jeg ser for meg at vi skal pakke alt i henger for en halvtimes tur, hehe.. Men jeg vet at noen gjør det på ferietur da.

Vi har Opel Zaphira og er fornøyd med den. Den passer godt for oss siden setene er lett å få opp og ned - de "forsvinner" i gulvet og da er det fullverdig baggasjerom baki. Vi har tilsammen 4 barn nå (har hvert vårt særkullsbarn) og er gravid med nr. 5!! (min nr. 4) Med en til- og fra familie er det viktig med en lettvint sete-løsning. Men det er 0 baggasjeplass når alle setene er oppe. Det går vogn ved siden av sete nr. 6 baki - så vidt. Vi kjører permanent med skiboksen på taket og bruker den til baggasjen når vi skal på helgetur el. Lykke til med valget.

Vi har en 7-seter som nå blir for liten!!! Vi kjøpte en Peugeot 807, og er veldig fornøyd med den. MEN ingen av disse typen biler er etter min mening laget for bilferie med 7 stk. Setene kan fort tas ut slik at en alltid har god plass så lenge ikke alle er med. Men full bil med en del bagasje....funker ikke.

Nå har vi bestemt oss for å kjøpe en større bil igjen, tror det blir en Opel Vivaro. Du får da en stor grei bil med 9 seter og kjempegod bagasjeplass for ca.250000,- for en 2 år gammel bil.

Annonse

Hei du!

Vi venter vårt fjerde barn og har kjøpt oss en VW Caravelle med 9 seter. Det er 3+3+3, men vi har store planer om å bytte ut to-setersbenken foran på passasjersiden med et enkelt sete.

Bakover sitter ungene veldig romslig og de har valgt å sitte ved siden av hverandre på rad 2. To av ungene bruker sete og den siste barnestol.

Det er fantastisk god plass i den og vi får med oss alt vi vil. Det er den lange utgaven vi har.

Må bare nevne at vi kan ta ut eller slå ned så mange seter vi vil, og det kan øke plassen ytterligere. Svogeren min har tvillinger og alt deres utstyr i tillegg til vårt, får helt enkelt plass.

Da vi lette etter bil, fant vi ut at de fleste bilforhandlere kan få fraktet bilen dit du bor med et lite tillegg i prisen.

Ja, Caravelle er vel den største bila du kan få mht seter og bagasjeplass. Det er den vi har sett mest etter, men det er ikke enkelt å finne en som ikke har disse 4 setene bak forsetene. Det blir for trangt. En buss med 9 seter ville løst problemet, for da kan man ta bort den bakerste rekka. Men det er umulig å få tak i her i Trøndelag. Men vi driver fortsatt og ser.

Hei! Vi skal ikke ha større bil, men i fjor vår så vi en Huyandai 100, med god plass til både barn og bagasje. Det var en utrolig flott bil og tror det var 7 el. 8 plasser og rikelig med bagasjeplass. Vet at de som hadde den bilen måtte reise ett stykke for å få tak i den, for det er ikke flust av de bilene. Lykke til med bilkjøp.

Annonse

Vi har Peugeot 807 for 3 gang (7 seter) og denne er veldig praktisk p.g.a. at man kan ta ut det/de setene man ikke trenger. I tillegg kan man når man ikke trenger og ha med seg barnevogn lenger sette inn integrert kjøleskap istedet for ett sete. Kjempetopp når man skal på tur til kald drikke/mat, kan også holde mat varm ved behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...