Gå til innhold

Bæsjen sitter fast?!:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bæsjer såå sjelden. Jeg kjenner den,men den vil ikke ut..:)

Flere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har helt stikk motsatt.. jeg går ca 3-5 ganger på nr 2 hver dag.. er det normalt da?

Skrevet

Har det også sånn, leste et tips om å ha føttene på en krakk eller lignende når du sitter på do- slik at de kommer litt høyt. Virker :-)

Skrevet

Du, jeg har rett og slett måttet bruke lactulose et par dager nå! Hadde ikke vært på do på flere dager og var skikkelig uvel! Skal si det var ufattelig deilig å endelig få gått på do da!! Lactulose er ikke farlig for oss gravide da, virker bare i tarmen - ikke i magen..

Skrevet

For meg gaar det litt fram og tilbake mellom disse to--tror det kommer an paa hva jeg spiser. Har funnet ut at svisker er tingen--de rensker opp i systemet. Da slipper man aa ta medisiner ol.

Mens vi er paa dette temaet--jeg har et lite "problem" som jeg lurer paa om er vanlig. Hver gang jeg gaar nr. 2 for tiden blir doen tett. Kanskje kroppen forbereder seg til foedsel, og alt der nede blir litt utvidet...neimen om jeg vet. Dette har ikke vaert et problem foer--det er kun naa naar jeg er gravid, og det skjer omtrent hver eneste gang. Kjempeflaut hvis jeg er paa besoek hos folk--faar jo ikke dratt ned i do uten aa bruke saann do-greie. Vet det er litt ekkelt aa si dette, men jeg lurer litt paa om det er normalt, og om det vil gi seg etter at barnet blir foedt. Haaper ikke problemet varer etter svangerskapet, for aa si det saann...

Er anonym, jeg. :-)

Skrevet

Det er helt normalt å ha forstoppelse når man er gravid. Det er mange grunner til dette; bla. at babyen presser på tarmene og at systemet går litt tregere. Spis mye fiber og vær aktiv. For meg har løsningen blitt et stort glass biola hver morgen før frokost. Hjelper meg! Tar også et glass utover dagen dersom jeg føler behov. Ellers skal svisker og kiwi vistnok hjelpe.

Pass bare på at du ikke presser for mye når du er på toalettet. Da kan du få hemorider, og det er ikke noe godt.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...