*dea-medgullskattimagen* Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 skal male veggene på soverommet vårt og babyen sitt. går det fint at jeg gjør det, og sover i lukten eller er det 'farlig'? skal begynne i kveld og må vite fort.
Mamman til M&E Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Jeg ville ikke gjort det men mulig jeg er litt hysterisk! Min storesøster sier det :-) Kommer vel litt an på om det er vannbasert eller oljebasert også. Sistnevnte er jo mer gift i. Jeg malte en del i starten av svangerskapet men malte med maske, så helt idiot ut (som en krigsmaske) men men fikk iallefall meg til å føle meg tryggere. Ikke noe godt svar men en ytring. :-)
*dea-medgullskattimagen* Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2007 er i uke 38 nå, og må nesten bli ferdig med rommet. det skjer bare om jeg deltar. heh.
Mamman til M&E Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Ok, som sagt, det er helt sikkert ikke farlig.......nok bare jeg som er litt hysterisk på området, og så kan jeg heller ikke fordra malingslukt. :-)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 jeg lurer på om vanlig vannmaling som man bruker på veggene avgir noen gasser? spurte svigermor i september om hun kunne male barnesenga bondeblå, men da mente hun det var goooood til, har termin i april. spurte henne for noen dager siden om hun hadde malt senga, det hadde hun IKKE, å nå var det forsent mente hun!!! så da må jeg ta til takke med en mørkegrønn seng *usj*, det vil jeg ikke. ARGH! så da vil jeg male den selv, hun har til å med fått samboern min (hennes sønn) til å godta at senga blir grønn!! er det mulig? hva med meg da? hun hadde LOVET å male.. er så skuffa! kommer til å male den i sinne antageli!! dritt svigertiger!!
Mamman til M&E Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 Er det for sent nå? For noe sprøyt! Hun har fortsatt god tid til april. Hva var hennes argument for det? Om du er usikker og vil male, gjør som meg, gå til en fargehandler og kjøp en ordentlig maske.......og mal i vei! :-)
♡ ¯`°•.¸*jippi*¸.•°´¯ ♡ Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 heisann damer!! (",) dette lurte jeg også på for en tid tilbake, da kom jeg over noe lesestoff om dette i gravidblad. der sto det at vannmaling var greit så lenge man luftet godt.. oljebasert skulle man holde seg unna. ikke male med det og ikke oppholde seg i rommet hvor det var malt på minst ett døgn med mye lufting. der sto også at det ikke hjelper å bruke maske som mange tror,da gassene fra oljemaling går igjennom huden og rett i blodet. barneutstyr som males med oljemaling ska luftes minst 2 mnd før det tas i bruk pga gassene sitter lenge i. men som sagt så er vannmaling okei. bare litt info som jeg fikk da jeg undersøkte. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå