Gå til innhold

Nattavvenning - når og hvordan?

Anbefalte innlegg

Lurer på dette med nattavvenning. Når kan man starte med det? Og kom gjerne med masse tips til hvordan man bør gjøre det!

Har en gutt på 6,5 mnd som spiser flere måltider om natta. Trenger han den maten, eller? Blir så usikker. Han spiser tre ikke helt fulle porsjoner grøt/middag på dagtid.

Håper på å få til dette ihvertfall om en liten stund.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8013507-nattavvenning-n%C3%A5r-og-hvordan/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg fikk som svar av helsesøster når jeg spurte henne om dette, at når de var tre måneder gamle så hadde de ikke behov for mat om natten! (finnes jo alltid spesielle nntak...) Min sønn var ca 4 og en halv mnd når jeg spurte om dette, og jeg var kjempetrøtt. han ville opp fra 2 til 5 ganger hver natt å ha mat. Helsesøstera mi anbefalte meg å legge han på eget rom. Han kom til å grine masse, men kunne gå inn å gi ham sutten og si at nå var det natta til ham. Hadde egentlig ikke lyst til å bruke den metoden, men var så trøtt at jeg prøvde. Kvelden kom og jeg la han i senga si på naborommet. OG det gikk ikke mange timene før det begynte. Det var helt grusomt, men heldigvis klarte jeg å la vær å ta han opp. De to - tre første nettene ble det så som så med søvn, men utrolig nok, etter et par netter skjønte han systemet! Det var liksom verdt alt strevet (og tårene...). Vi som foreldre skal jo fungere i hverdagen vi også. Må ha litt sammenhengende søvn. Det fortjener vi.

Dette fungerte for meg, så jeg kommer til å gjenta det om nødvendig med neste barn. Du må ha lykke til! Husk å ta vare på deg selv også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...