Gå til innhold

Da har jeg snakka med legen (lager et nytt innlegg for dere som leste historien min i går...)

Anbefalte innlegg

Da har jeg snakka med legen

De hadde gått inn først i høyre eggleder siden det var der de største smertene var. Der fant de ingenting og egglederen var helt inntakt.

På venstre side fant de en revnet eggleder som ikke sto til å redde, så den ble fjernet. Eggstokken fikk jeg heldigvis beholde. Den egglederen jeg har igjen kan faktisk flytte på seg dersom de kjemiske signalene sier at venstre eggleder er best (på en eller annen forunderlig måte). Vil ha litt forminsket sjanse til å bli gravid, men sjansen er absolutt til stede (og er overhodet ikke halvert som noen tror etter å ha mistet en eggleder, så det er jo bra). Dessverre (for meg, men bra for kroppen min) så må vi vente 2 mnd med å prøve å bli gravid, så sårene får gro skikkelig. I tillegg må jeg inn på ul ved 5-6 uker dersom jeg skulle bli gravid igjen etterhvert. Det var en forhøyet risiko for et nytt svangerskap utenfor livmora siden jeg hadde opplevd det før....(nok en bekymring dersom en skulle bli gravid igjen), så da måtte de tidlig inn for å finne ut om egget hadde festa seg på riktig sted og ikke i egglederen..

Mren alt i alt, så skal jeg jo være glad jeg er i live, og at jeg fikk beholde ene egglederen, for det så visst stygt ut ei stund der...

Så det ser ikke ut som det blir noen 2007baby på oss, men vi håper på en tidlig 2008baby!

Takk for alle gode tanker, kjenner jeg trenger det nå......

Fortsetter under...

Ja nå er det viktigste at du slapper av og tar det med ro.Husker jeg følte meg helt rar de 2 første ukene etterpå,(var sykemeldt)skjønte liksom ikke hva som hadde skjedd...tar litt tid før alt synker inn,er kanskje sånn du føler det nå også.Men alt ordner seg og så skal du se at dere snart er aktive prøvere igjen.

Det du fortalte om at det er økt risiko for exu en gang til om man har hatt det før visste jeg ikke.Det sa ikke legen min noe om...hmmm merkelig.Men det skal vi ikke ha noe av neste gang ikke sant! Vi må tenke positivt:-)

Ønsker deg god bedring!

Klem fra meg

Så fint at du kom med en oppdatering :-)

De neste 2 månedene kommer til å gå kjempefort,og dessuten kommer du nok neppe til å ha særlig lyst på prøving,det tar nok litt tid før det ikke føles ubehagelig uansett.

Masse klemmer og god-bedringsønsker til deg enda en gang! Det blir nok en liten en i starten av 2008,skal du se! .-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...