Gå til innhold

Æsj... litt nedtur hos legen i dag :(

Anbefalte innlegg

Jeg er på dag 13 og har gått på pergo denne syklusen for første gang (dobbel kur). Var på ultralyd hos gynekologen i dag for å sjekke effekten av pergoen, eggene var fine og stor og hadde hatt god effekt, men slimhinnen i livmoren var altfor tynn. Hun sa at "det er ikke vits i å ha sex engang" fordi egget vil ikke feste seg i den tynne slimhinnen...

Det var visst noen som fikk tynnere slimhinne av Pergo. Må tilbake om to dager for å se om det er bedring da..

Kan ingenting gå min vei for tiden?? Ble litt deppa ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8013199-%C3%A6sj-litt-nedtur-hos-legen-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, hei.

Ikke fortvil, dette er helt normalt. Mange får tynnere slimhinne i begynnelsen. Hvis du skal ha en pausemåned er det ofte at slimhinnen blir tykk og god da. Det er derfor at mange blir gravide etter at de har sluttet med pergo eller i en pausemåned. Det gjorde jeg. Etter ni pergokurer var jeg så dritt lei at jeg ikke gadd å ta den siste kuren jeg hadde liggende, men jommen ble jeg gravid akkurat da! Så ikke vær lei deg.

Og du, ikke tenk så fryktelig mye på at dere skal ha sex for å bli gravide. Bare kos dere masse og ofte. Jeg gadd ikke å ta flere EL-tester, men tenkte at ca to uker etter mensen og minst en uke framover var det bare å kose seg masse. Sa ikke noe til mannen min, men forførte ham hver kveld. Vi hadde en veldig romantisk uke med stormkosing uten noe stress eller testing. Tror ikke det er lurt å stresse med å finne EL. Husk at det skal være positivt å lage barn.

Jeg er sikker på at dette går din vei nå!

Stor klem fra meg!

Hei Mira

Takk det var veldig støttende ord... begynte plutselig å tenke at jeg har noe galt med slimhinnen til vanlig også, alstå uten pergo, og at det er derfor det tar så lang tid å bli gravid, men har skjønt at det er pergoens skyld.. Det hørtes veldig positivt ut det du sa om pausemåneden, kanskje det heller går i neste pp..

Det er viktig det du sier angående sex, jeg hadde lyst til å si til henne at man faktisk ikke bare har sex for å lage barn ;)

Igjen takk for støttende ord, er så sårbar i denne prøveperioden!

Lykke lykke til med deg også, satser på mage i 2007

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...