Gå til innhold

Er hun syk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knøttemor (blir 4 uker på torsdag) har vært snørrete et par dager. Allmenntilstanden hennes har vært helt fin, bortsett fra litt ekstra mageknip pga hun svelger så innmari med luft når hun spiser nå når nesa er litt tett. Men idag har hun bare sovet og sovet og sovet... hun vil vanligvis IKKE sove i vogga eller andre steder i huset når vi andre er hjemme og våkne, hun sover riktignok i fangene våre, men tvert vi prøver å legge henne ned så reagerer hun. Men idag har hu altså sovet som en stein... vet ikke om hun hadde våkna av seg selv til 14-matinga om jeg ikke hadde vekt henne... (må hente eldstejenta i barnehage og må naturlig nok ha med minsta). Kan dette være et sykdomstegn? hjelp, føler meg så innmari grønn av og til... størstejenta har omtrent ikke vært syk siden hu ble født!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var lillegutt sånn dagen etter vi hadde hatt en økedag og økenatt.. Så jeg måtte vekke han for å gi han mat til slutt. Men etter det var han helt normal igjen..

Hva med å ringe barselpoliklinikken eller noe, og spørre de om du bør bekymre deg?

Skrevet

Kan hun bare være litt sliten? Vet du har jo en stor flott jente, men Live har sånne dager innimellom. kommer sånn helt plutselig. En eller to dager der hun sover masse, og tøyser litt på natta, men så kommer det seg igjen. Kommer ofte etter dager der hun har vært mye våken, eller rett og slett blitt bært mye/sovet i fang. Nå er jo hun prematur og tåler mindre da men.. :-/

Skrevet

Jo... kan sikkert ringe inn til byen... syns bare det er så flaut å ringe dit :( Jeg skal jo liksom være andregangs og alt mulig... og så hører jeg ikke til der lenger enn et par-tre uker etter fødsel, så hører jeg til hos den lokale helsestasjonen, og de har jo selvsagt ikke åpent lenger enn 1530. Så da er det vel bedre å ringe helsesøstra imorra. Hvis jeg greier å vente da, hehe :)

Skrevet

Ja det kan jo faktisk være en plausibel forklaring... hun holdt et svare leven inatt pga snørrnese og luftmage... uvanlig til henne å være. Så kanskje hun rett og slett er sliten?

Skrevet

Ja, vet man hører til barselpoliklinikken bare et par uker etter fødsel.. men når helsestasjonen er stengt, skjønner de nok det...

Evt ringe legevakta.

Ta en telefon hvis du er veldig bekymra. Klarer du å slappe av, kan du jo vente :)

Skrevet

Bedre nå når gubben er kommt hjem fra jobb :) Hjelper alltid å være to!

Skrevet

Det gjør det! Alltid godt å ha en støtte i hverandre :)

Hvis hun ikke har feber, ville jeg nok ikke bekymra meg enda... Men får hun feber, bør dere ta kontakt med legen (i forhold til rs-viruset, fikk vi beskjed at feber og det at ungen ikke sier fra når den er sulten, er tegn på det, når de er så små)

Skrevet

åh, hun sier fra når hn er sulten ja! Heldigvis :)

Skrevet

Hei Ka-Ping!

LilleBekka har også vært slik et par dager nå. Akkurat slik som du beskrev. Og det klaffet tilfeldigvis slik at vi hadde helsesøster på hjemmebesøk akkurat da. Hun sa det ikke var noe å tenke på så lenge hun ikke hadde feber. Men jeg skulle være forsiktig med å ta henne ut til hun var snørrfri.

Prøv å drypp morsmelk i nesen hennes. Det løste gdt opp her i hvertfall. Var litt vanskelig å få truffet, så jeg tok litt melk i en sprøyte (kjøpte sprøyter på apoteket) og dryppet med den. Funket bra det.

Lykke til. :-)

Skrevet

jeg må jo ut... hvordan ellers skal jeg få levert og henta eldstejenta i barnehagen? Men jeg pakker jo knøttemor godt inn selvsagt.

Skrevet

Mye det samme som igår, snørr og soving. Hva om snørrenesa indikerer allergi? Pappa'n har nemlig vært snørrete like lenge, og han kommenterte igår at det lignet mer på pollenallergi enn forkjølelse...

Skrevet

Syns dere skal ta kontakt med legesenteret for å høre om de kan finne det ut for dere da :)

Er det snørrete nese hele dagen? Lillegutt er også en del snørrete, men er stort sett bare om kvelden/natta her... har skjønt det det visstnok er vanlig med de i begynnelsen.

Skrevet

Nei det varierer gjennom hele dagen, ikke noe særlig mønster egentlig. En periode kan hun være helt fin, så plutselig surkler det som bare det igjen.

Men vi skal på helsestasjonen på fredag uansett for veiing og måling, så jeg tenkte å spørre litt der hvis det ikke har bedret seg. Selv om knøttemor sover mye, så virker det som sagt som om allmenntilstanden er helt fin. Hun er våken og oppmerksom når hun først ER våken, hun lager lyder og prøver å feste blikket. Men det er jo ikke gøy uansett når hun har det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...