Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning og oppfølging


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fikk eklapsi ( livstruende svangerskapsforgiftning ) i forrige svangereskap. Jeg fikk en jente som er født 2 mnd for tidlig. Jeg fikk den gang beskjed om at jeg ved et eventuelt nytt svangerskap ville få tett oppføling fra sykehuset. Men da jeg spurte legen om dette , sa han at det fikk vi se på senere.Jeg er nå 7 uker på vei Er det noen som har noe erfaring på dette området???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk svangerskapsforgiftning med nummer 1. Da jeg ble gravid med nummer 2 , hadde jeg hyppigere kontroller enn vanlig, men jeg fikk beskjed hos gynekolog og jordmor at det var veldig sjeldent at en fikk dette 2 ganger (spes hvis barnene hadde samme far). Venter nå nummer 3, og ingen gidder tenke på svangerskapsforgiftningen denne gangen :-)

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=) Jeg hadde også svforgiftning i 1.svangerskap. Ble innlagt i uke 34 og igangsatt i uke 36. Sykehuset sa da at jeg i neste svangerskap måtte få legen min til å henvise meg til ultralyd etter uke 24. Jeg fikk da ultralyd hver 4.uke, og de målte blodgjennomstrømningen til morkaka (næringstilførsel), og at fosteret vokste fint.Jeg fikk heldigvis ikke svforgiftning! Nå er jeg i mitt tredje svangerskap, og legen har igjen henvist meg til flere ultralyder, denne gang fra uke 28. Forstod det slik at man da kan se om det er risiko for å utvikle sykdommen.

Synes det er betryggende med denne oppfølgingen. Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...