Gå til innhold

Jeg klarer bare å drikke brus :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg forsøker med litt vann så kommer det opp igjen..

Og den eneste væsken jeg får i meg er brus.. Fy!

Har prøvd alle slags farriser og sånn, men de smaker for lite, og

kommer opp igjen.. Jeg elsker jo egentlig vann.. Og før jeg ble gravid

så drakk jeg nesten ikke annet enn vann..

Nå går det bare i brus..

Stakkars tennene mine.. Jeg sliter veeeeeldig med kvalme, så får ikke i

meg noe særlig med mat. Spiser bare det jeg føler for. Og det trenger ikke

være sunt.. Men, er vel bedre å spise usunt enn ingenting??

Har gått ned 4-5 kg (er 12+3)

Noen andre som har det sånn?? Jeg får skikkelig dårlig samvittighet for

den lille i magen. Jeg vil jo spise sunt og variert, og det er jo ikke bare

for min egen del..Men lite vits når det bare kommer opp igjen..

Noen som har noen tips??

Ikke meningen å klage altså, jeg er evig takknemlig for at jeg er gravid.

er bare litt sliten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun iskald cola her i lang tid. Får nå ned litt andre ting også.

Tips: Isbiter! Det må være så kaldt at det "river"...Gjerne svak saft med isbiter.

Tygg mye gulrot-greit å kaste opp igjen, og bra fordi du får tygge masse og renset tennene litt.

Sunnere kan du heller være i andre halvpart av svangerskapet- det har jeg måttet avfinne meg med i to svangerskap nå. Nå tar jeg omega, spiser fisk ,spiser fruktbolle hver dag osv osv.

Tar du noe tabletter mot kvalmen? Afipran eller Phenergan? Anbefales hvis du kaster opp virkelig mye.

Husk - den lille i magen tar det den trenger. Ei jeg kjente var aøvorlig syk og lagt inn på sykehus da hun gikk gravid. Hun var fryktelig tynn da og så begynte det å løsne små biter av tennene hennes! Grunn-babyen stjal kalk fra moren sin. Så ikke plag deg selv du- disse småtassene i magen er noen tøffinger:-)))

Lykke til videre!

Skrevet

jeg gikk ned 10kg de 2 første mnd fordi jeg ikke klarte å få ned noe slags mat.. og da fikk jeg et fint råd..

spis det du klarer å få ned,samme om det er frukt,biff eller potetgull..

så har du i allefall litt energi i kroppen..=)

er i uke 24 nå,og klarer innimellom bare å spise brødskive med brelett og bananskiver med sukker på...hehe..=)

Skrevet

Det går nok bra! Mange endrer lystene sine gjennom svangerskapet!

Få i deg masse frukt om du klarer det så får den iallefall litt sunt.

Hva spiser du til frokost og middag da?

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen.

Nå skal jeg ta tipset til Merrily å spise gulrøtter.. og prøve isbittrikset :)

Er "flink" nok til at jeg får i meg en frukt per dag..

ღC's mamma med prins i magenღ: Jeg spiser ikke så

mye i hele tatt, men til frokost får jeg vel ned en halv skive med div

pålegg jeg føler for.. Spiser mye forskjellig til middag, prøver å spise

litt av alt, slik at jeg kanskje finner noe jeg plutselig synes er godt..

(har enda ikke funnet noe, men det kommer vel)

Takk for råd og info :)

Skrevet

Knekkebrød klarte eg å eta.Men det som redda meg, var då eg til slutt reiste heim til mor. Blei stulla litt med, miljøforandring, heilt annan mat osv. Det var faktisk eit råd ho hadde fått av sin lege då ho var gravid:)

Skrevet

jeg har visst ingen problemer med å spise jeg da, ikke vært kvalmen heller.. spiser kansje litt for mye, men men.. får håpe kiloene renner av etterpå, he,he er i uke 27 lagt på meg 15 kg til nå..

Skrevet

Hei!

Jeg har det som deg og har vært innlagt på sykehus- det legen sa når jeg reiste var: Glem alt om vitaminer og det å være sunn, nå skal du spise det du klarer, selv om det skulle være potetgull hver dag! Når jeg lå på sykehuset fikk jeg intravenøst og det var fex sukkervann rett i blodet. Jeg drikker også mye brus, elsket vann før, men nå er det sjeldent det går.

Lykke til og håper at det gir seg snart!

Skrevet

Rart - hos meg er det helt motsatt. Drakk masse brus foer - etter jeg ble gravid saa greier jeg ikke aa drikke brus - blir skikkelig kvalm av det fortsatt. Det er det som skaper vaert kvalme hos meg. Drakk ikke saa mye vann foer - naa kan jeg ikke faa nok av det... merkelig at vi reagerer saa forskjellig paa brus....

Skrevet

Hei Gøril,

Så koselig det var å se nicket ditt her inne :) Husker deg fra ass.bef, da jeg tror vi ruget samtidig en gang...Og gratulerer med at du lykkes!!! Selv er jeg nå i uke 26 og føler det nesten ikke har gått opp for meg ennå! Jeg var også mye kvalm i starten. Det eneste jeg fikk i meg var cola og boller!! Jeg levde i grunn bare på boller :) he he :) Men det glir over etterhvert - heldigvis :) Men barnet får det den trenger uansett, det er oss det går ut over....- at vi blir tappet for næringsstoffer og blir trøtte :) Barnet ditt har det nok kjempefint inne i magen din!

Skrevet

Hei Gøril!

Jeg vil anbefale deg å oppsøke akupunktør mot kvalme. Selv så har jeg gått regelmessig til akupunktør av forskjellige grunner før jeg ble gravid (med godt resultat), og da jeg fortalte at jeg var gravid sa hun at hun satte nålene slik at jeg unngikk kvalmen, men dersom jeg ble kvalm likevel måtte jeg komme tilbake. Det fungerte på meg. Kan jo ikke garantere noe, men det er jo verdt ett forsøk...

Og som flere svarer deg, for all del: Spis/drikk heller det du har lyst på, det er tross alt viktigere å i seg litt næring, enn ingen næring...

Vi snakkes...

Skrevet

jeg levde kun på kald Cola og popcorn i lang tid grunnet kvalmen. Spesielt popcornen hjalp meg eklstra. Den er tørr og salt og det i kombinasjon med Cola gjorde at jeg fikk i meg næring.

Skrevet

Hei her har det også gått mye på brus, er 14+5 og spyr nesten hver dag. Begynner å bli lei ..

Men ville bare gjøre oppmerksom på at Coca cola inneholder mye koffein, slik som kaffe. Det kan være lurt å drikke pepsi i stedet for, hvis du klarer å holde på det. :)

ps (grunnen til at jeg sier dette om cola, er at det for tiden forskes på om høyt inntak av koffein i svangerskapet har en sammenheng med barn som får ADHD)

Skrevet

Hei Gøril!

Kanskje du kan prøve å blande Farris og pære/eplesaft. Da blir det nesten som brus. Men ikke så mye sukker.

Det syntes jeg var godt da jeg var kvalm.

Jeg klarer fortsatt ikke brødskiver om morran. Her går det i knekkebrød og frokostblandinger.

Håper kvalmen snart går over. Burde gjøre det snart nå. Så hold ut kjære Gøril!

Skrevet

Jeg klarer bare iste - og jeg er vanligvis en vann-jente...men jeg kaster bare opp om jeg drikker vann - så jeg vet hvordan du har det:o( Klarer ikke brus heller jeg da, så jeg må ha med meg bedbrakt drikke på besøk ol i tilfelle de vi besøker ikke har iste...

Spiser også det jeg føler for, og det blir desverre mye sjokolade...men heldigvis har jeg dilla på frukt og salat også:o) Har funnet ut at nå i begynnelsen får jeg bare spise det jeg vil pga kvalmen, så får jeg tenke på sunnheten senere;o)

Jeg gikk også ned 5 kg de første tre mnd - er nå begynt å krype opp mot startvekten min igjen. Akkurat det med vekten trenger du ikke bekymre deg over - jeg gikk ned myyye mer i forrige svangerskap, og babyen hadde det helt fint - den tar det den trenger:o)

Har desverre ingen tips til deg annet enn å spise og drikke det du klarer foreløpig, og krysse fingrene for at det snart går over:o)

Skrevet

Hei!

Prøv å bland vannet med sitrondråper. Det gjør jeg når kvalmen er på det verste. Klarer ikke drikke rent vann jeg heller, kommer oppp igjen med en gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...