Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 sikkert en veldig dum spørsmål, men jeg lurer på om det koster penger å føde på sykehus? jeg skal føde på rikshospitalet i oslo, er ikke norsk og har ikke født før. folk snakker om barsel avd. og hotel osv, og det høres ut som det kan koste penger.
Pink&Lucky Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Koster litt penger dersom samboeren din eller mannen din skal ligge over, i hvert fall fikk vi beskjed om det her på KK i Bergen... Tror det var ca. 300,- på Storken og 500,- på pasienthotellet.... ) Fødselen i seg selv og ditt opphold er gratis!
Gjest Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Neinei..=) Alt det der er gratis! Bla. derfor vi betaler skatt =)
snartmammapåny Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Alt er gratis for den fødende dersom du får det dekket av trygdekontoret slik som er vanlig her i norge. Litt usikker på om du får dette siden du ikke er norsk, og heller ikke medlem i den norske statskasse eller hva det heter... Mulig du har forsikring eller kommer innenfor statskassen om din mann er norsk...eller noe slikt. Ta en telefon til nav du å forhørdeg om hva som er reglene..
mayaya Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 Alt er gratis for deg og babyen, men om pappaen skal bo på pasienthotellet med dere, er det ca 150 kroner per natt.
Ny bebis i magen! Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 mannen min må betale 500kr for hver natt på pasient hotell. syns det er litt råttent jeg, selv om selve opplegget er supert da... Men det var vist inkuldert mat til han også da.... eller noe..
milva76 Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Det er ikke pasienthotell for fødende på Rikshospitalet. Du skal ikke betale noen ting.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 takk for hjelpen, det er griet at vite hva man kan vente. jeg ringer NAV for å sjekke for sikkerthetshuld takk
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #9 Skrevet 30. januar 2007 Alt er gratis for deg Vi har det godt i norge sånt sett Selv skal jeg føde i usa (om ca 50 dager), og her koster det!!! Må betale hver kontroll de har tatt blodprøve og urinprøve. Ultralydene måtte vi betale. Og sist jeg var på kontroll betalte jeg for selve fødselen, som kom på 16500!! Og registreringen på sykehuset ble også betalt, den nette sum av 22000!!! Godt vi vil få pengene igjen gjennom vår norske forsikring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå