Gå til innhold

Gaum i øye...


Snupidupi

Anbefalte innlegg

Kommer masse gul gugge ut a det eine øye tel Julie... bynnt i går morres... har vaska det i reint vann tel nu... nån goe råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fikk beskjed om og dryppe morsmelk, og da forsvant det på jonathan.. men han får litt sånn nå og da og da har jeg dryppet melk igjenn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann snupidupi...

har en gutt med samme problem. Han har hatt tette tårekanaler siden fødsel, og får lett infeksjon. Du kan koke opp vann med litt salt og vaske fra ytterkant og innover. Vask minst 8-10 ganger pr dag. Kjøpte noen små, gode kompresser til å vaske med på apoteket. Vask begge øynene, fordi det smitter lett over.(Ny klut på hvert øye selfølgelig..)Drypp med morsmelk. Dersom dette ikke hjelper må du få øye-dråper eller salve hos lege. Vi måtte bruke det for å bli kvitt infeksjonen. Syntes salven fungerte best da han "blunket" vekk dråpene.. Best å dryppe/smøre når han sov. Det ser ikke så fint ut når det står på, men går heldigvis fort over.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyll med sterilt saltvann flere ganger om dagen. Så lenge øyet ikke er rødt eller hovent så kanskje du ikke behøver dråper på resept. Dette er hva hs sa til meg iallfall. Men er øyet helt gjenklistret bør man jo gå til legen, selv om det ikke er rødt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk førr svar folkens :) Har hadd mrsmelk i øye fleire ganga nu, så får vi se om ho bi bedre... hi bi dog glas arg... melka ska i munnen ikke i øye si ho ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...