Gå til innhold

Flere med en samboer med lite sexlyst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg undertegner som anonym fordi jeg synes dette er litt flaut, men samboeren min har hatt så lite sexlyst store deler av svangerskapet.

Jeg trodde det skulle være sånn at den gravide selv ikke hadde lyst, mens mannnen maste. Men det er heller omvendt her. Når jeg snakker med han om det sier han at det ikke er noe spesielt og at han er veldig glad i meg. At det ikke har noe med meg å gjøre. I det siste har han begynt å "skylde" på magen også som jo er ganske stor nå i uke 39. Jeg skjønner jo dette, men allikevel føler jeg meg så avvist og såret over at vi har så lite sex. Og redd for at dette skal fortsette etter fødselen også. Det var ikke sånn helt i begynnelsen da det ikke vistes, men etter at magen kom rundt uke 20 har det vært sånn... Noen flere? Jeg håper bare det forandrer seg etter fødselen ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Føler bare at han ikke tenner på meg som han gjorde før og det er så vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dette er helt vanlig, og det er sånn for meg og min mann... Mange månter siden vi hadde sex, men det er ikke noe gale med forholdet av den grunn, vi har det kjempefint sammen! Vi er rett og slett ikke sugen på sex for tida, magen er i veien og tror han føler at det er opptatt der inne.... Regner med at det kommer seg etterhvert! :)

Skrevet

Men blir det ikke annerledes når det bare er den ene som ikke har lyst...?

Skrevet

Jeg har det også slik. Er i uke 38 nå og skulle ønske vi kunne hatt sex hver dag. Det skal jo være så bra for fødsel osv. men sambo vil ikke ha... Han sier ikke direkte at han ikke vil, men jeg merker det. Hvis vi ligger i senga og jeg prøver så bare avviser han meg. Blir skikkelig lei. Han sier bare at han er trett og vil såve og at han synes det er så rart siden det ligger en liten der inni..

Tror nok det er slik for de fleste av oss desverre :(

Skrevet

Jeg også kunne godt tenkt meg sex hver dag. Eller om ikke nødvendigvis så ofte, så ivhertfall flere ganger i uka. For min del syns jeg ikke at sexlivet trenger å forandre seg (til det negative) fordi jeg er gravid. Det er klart at det er en del stillinger som ikke går an lenger, men det trenger jo ikke ødelegge så mye. HI.

Skrevet

Det er sånn her og, vi hadde mye sex før jeg ble gravid, og noe rett etter vi fant det ut, når magen ikke syntes! Jeg er også den som har lyst men ikke han. Han sier at det er på grunn av av det vokser en inni der, og syntes det er "rart" når han kjenner det sparker og sånt. Han er åpen på det, og sier han gleder seg til vi kan ha sex igjen når barnet har kommet, men da er vel ikke lysta mi på topp kanskje.... hehe! Jeg kjenner meg veldig igjen i din historie, syntes det var vondt med engang, men det har hjulpet å snakke om det. Han får kompensere med å gi deg komplimeter i bøtter og spann :) Det skal min sambo ha for, han er veldig flink der, og det hjelper! men ikke overdrvent mye selvfølgelig! Lykke til :)

Skrevet

Hos oss er det nok mer jeg som ikke er så hyppen for tiden men vi har snakket om det og han sier at det er helt greit for han også, og jeg tror han. Savner sex jeg også på en måte og gleder meg til magen er borte og formen er bedre igjen. Vi koser imidlertid mye og har det ellers kjempebra.

Tror dette bare er noe en må respektere enten det er den ene eller andre veien. Unormalt er det ikke.

Skrevet

Min vil heller ikke ha sex. Han liker ikke at babyen ligger med hodet ned. Er så redd for å gjøre babyen noe. Hallllloooo hvor stor tror han at han har. Men men kan ikke tvinge han. Må nok bare være litt tolmodig og respektere at han er redd.

Skrevet

Jeg har det på samme måte som deg,vi har kanskje sex en gang hver tredje uke...

Jeg vil men han har tydeligvis ikke lyst,og jeg vil ikke mase om det for da føler jeg meg så patetisk...føler at han ikke har lyst på meg lenger siden jeg har gått opp ganske mange kilo....han sier det ikke er derfor og at han syntes jeg er kjempefin..men det har jeg vanskelig for og tro på...

Jeg også håper det forandrer seg etter fødselen,for som du sier det er vondt og sårende...

Skrevet

er litt rart dette, har liksom alltid hørt at sexlysten skulle øke under graviditet.. hakke merket noe til det jeg. mannen min er ikke så hypp på sex han heller, men jeg tror det har med babyen å gjøre å ikke forandringene i min kropp. Jeg tror vi begge to føler at kroppen min liksom hører babyen til nå og det føles underlig å skulle ha sex.. ikke er det noe behagelig heller, blir bare kjynnere hele dagen etter...

Skrevet

Min er helt håpløs. Hadde det vært opp til han så hadde det vært hver eneste dag. Da er det verre med meg. Jeg er sliten og tung og har bare lyst til å sove, men den gang ei! Håper han sover når jeg sniker meg til sengs nå! ;):D

Skrevet

Ikke helt den store interessen her i gården heller for å si det sånn...Syntes han forklarte alt da han sa jeg var vakker men ikke sexy som høygravid og ga meg en god, lang massasje...Tror magen min vekker mer beskytterinstinkt enn lysten på samleie for å si det sånn, men regner med at det forandrer seg igjen etter fødselen en gang :)

Skrevet

Her er det omvendt. Minn mann er litt masete om dagen, noe jeg skjønner, men jeg har bare ikke lyst. Kan ikke forklare det. Dessuten gjør div smerter det ubehagelig også.

Heldigvis er min mann forståelsesfull og snill. :)

Skrevet

Full sympati fra meg i hvertfall!

Vi har hatt samme problemet min samboer er blitt flink til å prate om slikt og sier at det er fordi han føler at vi ikke er alene og han er redd for å skade babyen (selvom han vet at det ikke skjer så mister han litt lysten uten å kunne kontrollere dette selv).

Plutselig kom lysten tilbake da han leste at sex kunne sette i gang fødselen, nå er han veldig gira på å få gutten ut slik at han kan kose med ham. Sex lysten kommer jo og går i perioder til vanlig i et forhold det er ikke alltid partneren som er grunnen til manglende lyst, stress og mye tankeaktivitet og bekymringer virker jo inn.

Skrevet

Tror mannfolk er mest redd for at noe skal skje med babyen..... kejdlig å ikke ha ett normalt sexliv...

er i uke 40 nå, håper babyen kommer, ser frem til heftig sex når en vil å så mye en bare vil.

nå har vi sex bare en til to ganger i uken.......... får heldigvis litt da, men det er ikke det mest spennende sexlivet vi har for tiden.

det blir for tungt å kjeitete.... hehe.

har bestillt sex hver dag nå, slik fødselen settes igang..........

Skrevet

Faktisk litt godt å høre at andre har det slik også! Kunne nesten skrevet dette innlegget selv! Jeg har lyst hele tiden og samboeren har ikke. Vi har også en til to ganger i uken, men hadde det vært opp til meg skulle vi gjort det hver dag! På alle måter!! :)

Men han sier det er litt rart nå når babyen er blitt så stor, han føler han liksom "banker" på hos babyen og kan "treffe" han...

Han har noen kompiser som har følt og føler det på akkurat samme måten, så tror det er ganske vanlig.

Men kan ikke huske han var sånn med nr. 1...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...