Gå til innhold

Hvor mye veide babyen din da han/hun var 4 uker?


Angelas_Baby

Anbefalte innlegg

Hvor mye veide barne deres da de var 4 uker?

 

Gullet mitt veier 4540 g og legger bare på seg nøyaktig 160 gram i uken. Han får jo masse mat, jeg har masse melk, men han gulper mye.

 

Han var jo 4394 g da han ble født, så nå 4 uker senere har han bare gått opp 146 g siden fødselsvekten.

 

Møtte en annen babygutt som var 4 dager eldre enn min i dag, og han hadde gått opp 2 kg siden fødselen, veide nå 6 kg. :)

 

Fint om mange svarer, for føler at det er lite med 160g i uken, vil se hva som er "normalt"!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hanna veide 4650 når hun var 4,5 uke og uka før veide hun 4555 når hun da var 3,5 uke. Dvs opp 145 på en uke noe de sa var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min veide 4365 g når han fødes å da han var 4 uker veide han 5620 g har da gått opp lit over 300 g i uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han veide 4745 da han ble født, men gikk ned til 4370.

 

Nå, 4 uker gammel, veier han i overkant av 6 kg. Det er ikke å sammenligne med, da han er ganske stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Anine var 3470 da hun ble født, gikk ned til 3280 på det minste og var 3320 da vi forlot sykehuset. I går på 4-ukers dagen veide hun 4130!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff...synes alle har gått opp så mye jeg, altså i forhold til gutten min.

Deres unger har jo hvertfall gått opp en halv kilo ++++ på 4 uker, mens min har gått opp kun 146g. (I forhold fra fødselsvekten da). blir litt bekymret.

 

Veier han hver uke da, for å følge med at han ikke går ned,men skjønner ikke... Broren hans la jo på seg som en sumo-bryter, og han spiser jo ofte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Hei vennen!

 

Det er helt normalt at de går opp mellom 150g og 250g pr uke. Så lenge han går oppover og virker fornøyd er det ingenting å bekymre seg for.

Gulpingen er jo for å få ut den melken som han har spist for mye og ikke har plass til i magen.

Hvis du er veldig bekymret kan du jo lpumpe ut litt melk av puppen før du maten han slik at han får i seg mer av den mest kaloririke melken. Evt. hvis du pleier å bytte slik at han får begge brystene så kan du la han tømme det ene ordentlig. Den feteste melka kommer sist ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...