Gå til innhold

Hvor mye veide babyen din da han/hun var 4 uker?

Anbefalte innlegg

Hvor mye veide barne deres da de var 4 uker?

Gullet mitt veier 4540 g og legger bare på seg nøyaktig 160 gram i uken. Han får jo masse mat, jeg har masse melk, men han gulper mye.

Han var jo 4394 g da han ble født, så nå 4 uker senere har han bare gått opp 146 g siden fødselsvekten.

Møtte en annen babygutt som var 4 dager eldre enn min i dag, og han hadde gått opp 2 kg siden fødselen, veide nå 6 kg. :)

Fint om mange svarer, for føler at det er lite med 160g i uken, vil se hva som er "normalt"!!

Fortsetter under...

Annonse

Huff...synes alle har gått opp så mye jeg, altså i forhold til gutten min.

Deres unger har jo hvertfall gått opp en halv kilo ++++ på 4 uker, mens min har gått opp kun 146g. (I forhold fra fødselsvekten da). blir litt bekymret.

Veier han hver uke da, for å følge med at han ikke går ned,men skjønner ikke... Broren hans la jo på seg som en sumo-bryter, og han spiser jo ofte....

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Hei vennen!

Det er helt normalt at de går opp mellom 150g og 250g pr uke. Så lenge han går oppover og virker fornøyd er det ingenting å bekymre seg for.

Gulpingen er jo for å få ut den melken som han har spist for mye og ikke har plass til i magen.

Hvis du er veldig bekymret kan du jo lpumpe ut litt melk av puppen før du maten han slik at han får i seg mer av den mest kaloririke melken. Evt. hvis du pleier å bytte slik at han får begge brystene så kan du la han tømme det ene ordentlig. Den feteste melka kommer sist ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...