Gå til innhold

Krever 110% underholdning ved matbordet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelte dager bruker jeg absolutt all energien jeg har på å underholde ved matbordet, og da sier det seg selv at jeg ikke har mye igjen til andre ting. Dessverre :(

Er det noen som har unger som er veldig krevende ved matbordet? Vokser de det av seg? Råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått i samme fella! Her må det leses i bøker og synges for hver bit eller skje som skal inn i munnen. Jeg er sååååå lei!!!!!!!!!!!! Noen med gode råd så tusen takk!!!

Skrevet

Server mat,krever de underholdning og nekter og spise uten tar dere vekk maten.enkelt og greit!!!

Etter en stund forstår de og er sultne nok til at de spiser.

Har gjort dette selv og det funker.

Skrevet

Han får spise selv og styre på. Det tar litt tid og blir gris, men han blir underholdt nok av det!

Skrevet

Jeg driver også på den måten! Det er riktig som anonym over her sier at det beste er å ta bort maten osv. Men tulla mi spiser så vanvittig lite, hun er bare 8 kg og 79 cm og 15mnd. Hun er veldig tynn. Har ikke hjerte til å ta bort maten for da spiser hun hvertfall ikke. Er vanskelig å si hva som er riktig, men inntil videre vil jeg fortsette å leke i henne maten.

Skal sies at jeg er litt lei av det selv!

Skrevet

HI her.

Jeg føler litt det samme, tacotaco, jenta mi er nå 14 måneder og jeg håper og tror at hun nå har passert 8 kg (gleder meg til 15-mnd kontroll ja).

Hun spiser veldig lite, og selv om morgonen (etter 13-14 timer uten mat) slår hun bort alt av mat, men drikker da litt melk. Jeg skjønner at jeg burde tatt bort maten, men samtidig trenger hun så sårt det lille hun spiser. F.eks spiser hun ikke brød ennå, knapt youghurt,og ingenting selv. Spiser litt moset frukt, men har de siste par dagene begynt å gnage på en eplebit. Middagsmaten blir fortsatt nærmest finmoset, men ser litt framgang der også.

Uff... Godt og høre at det er flere. Jeg og sambo trodde at det var bare vi som er litt forvirret og ikke får dette helt til... :)

Skrevet

Akkurat sånn var lillemann også helt frem til 14,5 mnd gammel ca. Nå er han 15 mnd straks og etter at han fikk tillit til å drikke av glass selv har han også begynt å spise brødskiva si selv! La dem i hvert fall få lov å prøve selv om det virker som de vil det. Alle trives best når de er selvhjulpne og får tillit.

Middagen og grøten må vi fortsatt lure i han da, men virker ikke som han er særlig sulten ved middagstid. Grøten går stort sett ned mens han pusler med et elr annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...