Gå til innhold

Sykemelding eller svangerskapspenger, noen som har erfaring???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber skift av værste type.

Snur døgnet ca 2 ganger hver uke ( dvs legger meg når jeg står opp og motsatt , hvis dere skjønner hva jeg mener )

Var hos legen i dag og han mener jeg ikke skal jobbe skift nå som jeg er gravid, men han vil at arb giver skal tilrettelegge arb tider for meg slik at jeg kun jobber dag. Prøvde å forklare at dette ikke var så veldig enkelt , eller rettere sag ikke lar seg gjøre.

Han sa at jeg ikke hadde rett på svangerskapspenger heller. Nå er jeg ganske oppgitt og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg hadde en spontan abort før jul og forrige svangerskap endte med akutt inleggelse og keiser snitt 2 mnd før termin ( jobbet skift dag også ).Er det noen som har noe erfaring og kan gi noen gode råd. Hilsen en som er ganske fortvilet i dag......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvorfor har du ikke krav på svangerskapspenger? det er fødselspenger du mener nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg mener svangerskapspenger ( det kan man få hvis man har arbeidsforhold som påvirker negativt i svangerskapet ) Jeg vet om andre som har fått det når de har en slik historien som jeg har bak meg og i tillegg jobber skift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss ikke arbeidsplassen din kan tilrettelegge for deg som gravid skal du ha rett på svangerskappenger....

Gå å snakk med legen din..De hjelper deg, med din bakrunn kan jeg ikke forstå hvorfor du ikke skal få svangerskappenger...

Gå inn på www.nav.no å sjekk dine rettigheter....

Stå på dine krav vennen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går på sv.skapspenger, og jordmor brukte til grunn at jobben skapte et stress som kunne være skadelig for ungen (jeg var/er fryktelig dårlig og tåler/tålte ikke å gjøre noen ting).

Skulle ikke tro det var noe problem å få dette for deg heller!?

Dessuten har senere forskning vist at nattarbeid ikke er bra for gravide!!

Les i bladet "gravid" (des 06, tror jeg). Dette skulle i hvert fall være grunn nok!!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for opplysninger.Følte ikke legen min visste så mye om dette siden han sa det han sa. Hvor tidlig kan man ringe til jordmor? Kanskje jeg kan snakke med henne og få hjelp der???? Er utrolig glad jeg kan snakke med dere her inne å få råd, ellers hadde jeg ikke visst hva jeg skulle gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...