Gjest Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Jeg tror jeg kokte vannet til eldsten det første året, men trenger jeg egentlig det? Tror jeg skal være litt mindre hysterisk denne gangen, nemlig.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 jeg slutta å koke vannet da poden var 5mnd.. det var hs som var helt forskrekka over at jeg gjorde det enda, så jeg slutta etter 5mnd kontrollen! Jeg bor ikke i oslo, men kan ikke tro at vann kvaliteten skal være noe dårligere der enn andre plasser...
anna_lou Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Jeg kokte vannet til han var 7 mnd, mye lenger enn nødvendig fikk jeg beskjed omm på hs. Jeg bor i Oslo, og koker ikke vannet lenger, sønnen min er nå 10 mnd. men jeg skjønner hva du mener, for vannet i Oslo er visst ikke blant det beste, har stått mye om dette i aften i det siste....
Gjest Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 jaja, når jeg tenker etter så har jeg jo alltid nykokt vann på vannkokeren....så da kan jeg bruke det enn så lenge. Han er 4 mnd.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 Koker enda å han er 8mndr til grøt og mme.. drikker fra vannglasset mitt noenganger...
energica Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 HS mi ba meg koke flaskene til hun var 6mnd..( gjør det ikke da men.. he) Det er vel viktigere at vannet blir kokt? Som de skal drikke? Blir frustrert over hs noen ganger... de sier mye forskjellig.
Gjest Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Ullevålls eget skriv sier at for friske nyfødte så holder det å ha flaskene i oppvaskmaskinen.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 smokkene til flaska skal vel kokes? og resten av småtinga til flaskene? Littt vanskelig å ha det i maskina.. Flyter rundt over alt...
firemerkersmør Skrevet 30. januar 2007 #9 Skrevet 30. januar 2007 Tassen er 7 mnd, og har slutta koke flasker for lenge siden, men jeg koker vannet, og har tenkt å fotsette med det lenge. Bare tenk på styret de har hatt i Bergen nå. Hvis Tassen får det er det faktisk ikke sikkert han overlever.
anna_lou Skrevet 30. januar 2007 #11 Skrevet 30. januar 2007 Jo jeg har også tenkt på det. Jeg pleier å bruke vannkokeren flittig, så jeg koker som regel fortsatt når jeg skal lage mme eller grøt. Men som drikkevann tar jeg bare fra springen, hender at jeg tar rester fra vannkokeren også da. Jeg har vurdert å skaffe meg sånn rensefilter til kranen. Koster endel, men sikkert verdt det. Problemet mitt er at jeg leier, og må flytte herfra i august, føler derfor ikke at det er noe vits
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå