Gå til innhold

Mange som tar kvalmestillende?


Kanutte og prinsen

Anbefalte innlegg

Jeg er sykt kvalm hele døgnet, kaster mye opp og har gått ned en del kilo. Har vært sykemeldt i to uker, og er det i to nye uker nå. Legen fraråder meg på det sterkeste å ta kvalmestillende medikamenter, da de potensiellt kan skade forsteret.

 

Jeg synes imidlertid det er så mange her inne som forteller om alle de kvalmestillende tablettene de tar (afipran, prostafen osv) som om det ikke var noe problem i det hele tatt... hva sier deres leger?? er det forskjellige oppfattninger om dette? Jeg vil jo ikke gjøre noe som kan skade den lille, men må innrømme at jeg er gørrlei av å være kvalm og kaste opp nå...

 

Hva mener dere om kvalmestillende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

skjønner deg godt jeg.Jeg viste ikke at en kunne at medisiner, og ble sjeleglad da legen foreslo Prostafen. Har i ettertid hørt at noen leger sier at de ikke anbefaler det, men føler selv det merkelig at noen sier ja og andre nei. I pakkningsvedlegget står det ingen bivirkninger påvist for Gravide. Jeg spiste 1 tabelett i ca 6 dager, og etter det ga kvalmen seg for min del. Lesete om folk her på BIM som ventet nr 2 og 3 som hadde brukt dette tidligere også.

 

Lykke til med avgjørelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er ikke noe godt å være kvalm hele døgnet med oppkast =(

 

I mitt forrige svangerskap brukte jeg prostafen og det gjorde jeg i 4-5 måneder da jeg kastet opp hele tiden. Det var enten å bruke det eller å bli innlagt på sykehus for å si det sånn og da valgte jeg å bruke prostafen. Det hjalp litt, men ikke så mye.

Det var spesialist som sa at jeg kunne bruke det så da brukte jeg det uten å nøle.

 

Nå i dette svangerskapet så er jeg uggen og i dag har jeg vært ganske kvalm, men jeg tar ikke postafen før jeg virkelig føler at jeg er nødt til å gjøre det.

 

Gjør det du føler er best for deg.=)

Lykke til og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...