Gå til innhold

noen av barna som...


tsb06

Anbefalte innlegg

har fått smake noe godte enda ? svigerforeldrene mine maser hele tiden om att di vill gi henne kjærlihet på pinne, men vi sier nei!! blir lei av dette maset om att di skal gi henne godte, er det vi som er strenge eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg.

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor man skal stappe i babyene søtsaker... Hva er det godt for?

Hva folk vil gjøre med sine egne barn må de selv bestemme, men jeg vil ikke gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Jeg skal holde igjen med søtsaker så lenge som mulig. Tenk så mye sukker de kommer til å få i seg resten av livet? Greit å holde igjen mens man ennå har sjansen. Kanskje også lettere nå siden jeg bare har et barn, sikkert verre med nr 2..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke som jeg godtok, men oldefaren ga litt krem en dag og sausen fra hermetiske pærer(søtt søtt søtt)

Blir så irritert altså...sier jeg noe så ler de...haha vi tok no ikke skade av det. Hadde mest lyst å si...er du nå så sikker på det??

Turde ikke, hans side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig:) Jeg syns det skal bli lettere å ikke gi denne gangen jeg, men sikkert verre når han blir større og forstår mer:) Skal bare gi vann har jeg bestemt meg for. Så får vi se hvor lenge det varer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig irriterende..... vet ikke om jeg hadde sagt i fra selv heller, men gjett om jeg hadde kokt inni meg.... Synes andre bør respektere mamma/pappa når det gjelder hva vi vil gi de og ikke mens de er små, synes ikke det er urimelig i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Sigurd har fått litt av hvert. Har fått smake på både sjokolade og is, men selvfølgelig ikke mer enn en liten smaksprøve. Tror ikke de tar skade av det, men respekterer selvfølgelig at andre ser annerledes på det.

 

Moren min sa forresten at hun var kjempestreng med storesøsteren min, men ikke med oss andre. Den som sliter med overvekt og spiser desidert mest godis av oss tre er henne. Ironisk, ikke sant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke de tar skade av det sånn sett, men prøver bare å holde igjen nå mens jeg ennå kan. Om ikke lenge er hun så stor at hun kommer til å smake på alt det vi andre spiser, og det er jo naturlig. Det som er viktig er å lære de måtehold, og at søtsaker bare er på lørdager, bursdager o.l, det tror jeg kan bli en stor utfordring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per smakte sjokolade på Julaften. Søstra mi så sitt snitt til å stappe i ham litt når vi snudde oss bort. Jada, ikke så farlig, vi lo litt av det, for hun virker litt skremmende på små barn av en grunn og mente selv at hun måtte bruke bestikkelser for å bli likt. Det ironiske er at Per ikke syntes det var noe særlig, bedre med grøt!

 

Kommer til å innføre lørdagsgodis når det blir aktuelt, men er litt usikker på når man begynner med sånne ting. Selv var jeg håpløst gal etter godis som liten og gråt helt til mamma kjørte på butikken og kjøpte. Djises, håper bare Per ikke blir sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da holde me frukt endo, plenti godt nok for ho da syns eg..

eg måtte ta glukosebelastning i svangerskapet og såg kor hyper ho blei av da i magen så snop blir da ei stund til jah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga gutten bittebittelitt av fyllet til en sjokoladekake... Virket som om han syntes det var stas! :o)

Men ellers har vi ventet med å gi ham godteri, synes ikke det haster så veldig. Heldigvis ingen slekt og venner som prøver å dytte på ham noe heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermor var på vei å gi henne krem engang, men da fikk hun høre det (av meg)... Synes ingenting om å trykke i de alt mulig bare fordi det er søtt. Alle besteforeldrene maser om å få trykke i henne både det ene og det andre, og jeg blir dritlei av å høre på de. Så jeg har gitt alle lik beskjed om at "Vil dere Maja vondt, så er det bare å trykke i henne! Jeg ser at dere lar være!! Og jeg gidder ikke å gjenta dette på hvert familieselskap, da lar vi være å komme!" Brysk og en sinnatagg? JA! :-)

 

Jeg skjønner virkelig ikke fasinasjonen av å trykke i småbarn alt mulig jeg da... Det er om å gjøre at hun får smake på absolutt alt - på en gang! Jaja, meg om den saken, jeg er sikker på at de kommer til å trykke i henne alt mulig i skjul allikevel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patrick har smakt litt vaniljesaus(bare bittelitt på en t-skje) Sambo og svigerfar bare måtte prøve på julaften. Synes ikke det gjorde nå. Men er streng ellers,sier i fra når han skal passes at dem ikke får gi han godter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pernille har fått smake på både is,krem fra kake og vaniljesaus! Selvfølgelig bare i små doser,men hun smattet godt gitt :)

Ellers blir hun veldig fornøyd bare hun får litt fruktpure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første Nora fikk smake, annet enn mm, var is - fikk på skjeen av en filletante av meg. Var ikke så veldig fornøyd for at dette var det første hun fikk smake - men så jo at hun var helt vill etter det.

Etter det var jeg kjapt ute med annen mat, for å prøve å introdusere i rett rekkefølge.

 

Her er det lørdagsgodteri til de større ungene, og ikke noe ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...