Gå til innhold

Hvor lenge sånn ca varer en forkjølelse med hoste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det ikke er noen fasitsvar, men hvor lenge ca?

Skal til syden snart og hun er syk nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på 1,5 år har vært forkjølet helt siden oktober. Har vært hos legen, det er ingenting å gjøre med.

Lillejenta på 2 mnd var snørrete i en mnd tid.

Forkjølelse er dessverre som oftest langvarige greier... God bedring til lillesnuppen din, og god tur til syden!

Skrevet

Unnskyld meg, men det er ikke vanlig og være forkjølet i flere mnd i strekk!!! Da er det noe galt!

Hold h#n inne til hosten er helt borte så blir h#n fortere frisk.

Hele huset her var smittet m kraftig forkjølelse for ca 3 uker siden og det tok ca 7-8 dager før minsten var frisk igjen.

Ikke la deg skremme av den over som sier det tar mnd, for det er ikke normalt!!!

Skrevet

Ikke normalt? En forkjølelse kan henge i lenge den! Jenta mi har vært forkjølet i 3,5 uke nå. Feberen er borte men hun er snørrete og hoster enda. Det kan henge i lenge hos små babyer/barn uten at det er noe farlig! Ikke uttal deg om noe du tydeligvis ikke har greie på!

Skrevet

Selvfølgelig kan det henge litt igjen en tid, men er man kraftig forkjølet i flere mnd, DA er det noe galt.

Hvis du ikke forstår det da tror jeg DU trenger å bli litt mer opplyst!!!!!!!!!!!

Skrevet

Det var da voldsomt som du hisser deg opp da - helt unødvendig...

Noen barn er mer plaget med luftveiene enn andre. Hoste kan sitte igjen leeenge etter at forkjølelsen er over. Mine unger hoster mye, men det er fordi de begge har atopisk hud og tendenser til barneastma. Vi har vært hos lege mange ganger pga hoste med begge ungene, og legen forteller at hoste kan sitte i i opptil flere måneder uten at det behøver å være noe galt.

Gutten min har vært kronisk småforkjøla og har hatt tørrhoste i 5mnd. Jeg har nå tenkt å få ham til astma-utredning. Han er snart 9mnd.

"Hoveddelen av forkjølelsen" (slim osv) varer som regel i en uke eller to.

Skrevet

HI her.. he he, her ble det fart ;-)

Jeg lurte på når forkjølelse vanligvis går over, sånn med slim.

Hun har mye slim og hoster fælt.

Skrevet

Signerer på Elin og Tøffingene her. Forkjølelse skal normalt gå over ila 1-2 uker, men livet er jo aldri svart/hvitt. Anonym over her antyder jo at noe er alvorlig galt om barnet har symptomer på forkjølelse over lenger tid, og det trenger det jo nødvendigvis ikke være. Barnehagebarn får ofte overlappende forkjølelse pga hyppig smitte med ulike agens, og dette kan da virke som en lang forkjølelse.

Spedbarn har ømfintlige slimhinner og småforhold i resp.systemet sitt, og kan lett få langvarig symptomer i resp. systemet uten at det trenger være noe. Og, 1 av 5 barn under en viss alder i Oslo har i dag astma. Mao, langvarige surklinger og hostinger er veldig vanlig hos små barn, uten at det trenger være så altfor alvorlig som antydet ovenfor. Men som alltid, greit å få barnet undersøkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...