Gå til innhold

Ang det å bli alenemor.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ufør på grunn av en skade , jeg er i et forhold og jeg bor på en kant av landet jeg ikke trives. Sambo har jobben sin her, familie osv. Det har vært vanskelig å bli kjent her, så jeg har ingen venner her, heller ikke familie. Det har blitt slik at hele min hverdag dreier seg på en måte om han. Vi bor på en liten plass ,og det er langt til nærmeste by der man event kunne meldt seg på kurs osv.Jeg har lenge hatt lyst å flytte , og nå er jeg blitt gravid.. Veit dette er ei røre, og at jeg burde gjort opp status tidligere..Men nå er det engang slik det er blitt.

Får jeg ekstra stønad om jeg flytter for meg selv? Hvilke rettigheter får jeg som alenemor ?

Fortsetter under...

• 2 måneder senere...

Dette er jo bare tull, anonym.

Du har rett på overgangsstønad, ekstra barnetrygd og bidrag fra far. Overgangsstønad får du i inntil 3 år eller til barnet fyller 3 år. Om du skal ha det utover det stilles det krav til at du er under utdanning for å få deg en utdannelse slik at du får deg jobb, om du ikke har utdannelse. Du kan også få tiskudd til barnetilsyn når barnet begynner i barnehage.

Nav trygd kan også gi deg støtte til utdanning, men vet ikke helt om det gjelder deg siden du er uføretrygdet.

Ta kontakt med ditt lokale Nav og forhør deg om dine rettigheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...