Gå til innhold

Jeg er litt -på godt norsk "feit" og må testes for svangerskaps diabetes...

Anbefalte innlegg

Er det flere som har noen kilo for mye og må ta sånn svangerskaps diabetes test i uke 18??

jeg var på min første svangerskapskontoll i går, og da fikk jeg beskjed om dette, jeg har også gått ned 6kg da *kjempefornøyd*

Jeg gleder meg så vanvittig til å få vite hvordan kjønn det er, har hatt flere drømmer i det site som forteller meg at det blir en liten gutt, men magefølelsen sier jente...hvordan har dere det??

Fortsetter under...

Jeg er litt rund i kantene. Feit i forhold til noen sylslanke damer, men .... Har tenkt en del på svangerskapsdiabetes og er litt redd for det, men legen sa ikke noe. Hadde ikke glucose i urinen ihvertfall. Jeg vet ikke hvor mye overvektig man skal være før det er risiko for det. Mamma fikk det og hun var ikke spesielt overvektig....gikk bare opp 7 kg også.

Jeg har gått ned ca. 6-7 kg pga. kvalme og oppkast så det hjelper litt det da. Skal prøve å spise litt sunt, variert og små hyppige måltider for jevnt blodsukker og for at ungen ikke skal bli for stor... for jeg skal føde uten smertestillende. Blir ungen over 4 kg så vet jeg ikke om jeg tør det.

Jeg drømmer at det blir gutt jeg også, men ønsker meg en liten jente.

Jeg er feit iforhold tilmange andre syltynne ja:) hehe

Jeg har ikke blitt målt enda,skal somsagt sjekke dette, jeg spiser kun sunt jeg fordi det er det jeg har lyst på, og lollipop da ;)

I dag er jeg 14uker...jippi :)

Jeg har kostregulert diabetes.

Jeg var for en uke siden til sukkerbelastning på sykehuset. Fikk svar når jeg var på kontroll hos legen nå på tirsdag, og fikk beskjed om at jeg ligger der legen vil ha meg. Dvs. Jeg har lett insulinresistens i kroppen. Det betyr at insulinet mitt virker, men ikke så bra som om jeg hadde vært frisk.

Jeg må passe på å spise sunt og godt. Dvs. lite sukker og masse fiber. Dette er jo i tillegg bra for både kropp og sjel da, så jeg kan liksom leve som jeg har gjort de siste årene.

Skal selvfølgelig møte fastende hos lege til hver kontroll, for at legen skal kunne følge opp blodsukkeret mitt..

Lykke til ønsker jeg dere som evt. må på en slik glukosebelastning, Ingenting å grue seg for.

Annonse

Jeg er overvektig, jeg og,og selfølgelig tenker jeg hvor mye skal jeg legge på meg og sånn.Men jeg kuttet hekt ut sukker,eneste jeg kan tillate meg litt kjeks fra helsekost til helgen.Så jeg håper det går bra,under siste svangerskap lagt jeg på meg 17 kg,og det var mest pga vann( etter fødselen hadde jeg raskeste slankekurs noensinne,det rant 12 kg av meg på 2 uker!)Så jenter,prøv å kutte ut sukker,og spis masse grønnsaker og frukt(litt mindre av frukt da).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...